اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

جایگاه والای مجلس خبرگان از زبان داوطلب خبرگان

اهل سنت حضور حداکثری در انتخابات خواهد داشت

آوای سنت : داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان کردستان به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

«ماموستا محمود ابن الخیاط» داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان کردستان در استودیو انتخاباتی دفتر خبرگزاری تسنیم حضور یافته و به ارائه برنامه‌ها و هدف از حضور خود در این عرصه پرداخت.

این عالم برجسته اهل‌سنت با اشاره به اینکه به مدت ۳۰ سال امام جمعه و جماعت شهرستان سقز و روستاهای اطراف این شهرستان هستم، اظهار داشت: عضو و فعالیت در شورای افتاء، مدرس مدرسه دینی و استاد دانشگاه پیام نور بوده و از سال ۸۲ به بعد با زائران برای حج بیت الله و حرمین شریفه ۱۳ بار به عنوان روحانیون کاروان حج تمتع و عمره دعوت بوده‌ام.

وی در توصیف جایگاه مجلس خبرگان گفت: جایگاه خبرگان بسیار بالا بوده و در قانون اساسی سه وظیفه اصلی تعیین، نظارت و تشخیص عزل و جایگزینی رهبر، در نظر گرفته شده است.

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان کردستان با بیان اینکه طبق قرآن مسلمانان باید با مشورت کار خود را پیش ببرند، عنوان کرد: انقلاب آزادی جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری و مردم در سرنوشت خود دخیل هستند، اسلام یعنی مطابق قرآن و حدیث، لذا مجلس خبرگان می‌توانند مجتهد واجد الشرایط را تشخیص دهند و طبق قرآن و سنت رفتار شود.

وی بیان کرد: جایگاه مجلس خبرگان رهبری بسیار جایگاه عالی است و نمایندگان این حوزه طبق قانون، قرآن و سنت کار را پیش خواهند برد.
ماموستا ابن الخیاط هدف از شرکت در انتخابات را خدمتگزاری و پیگیری مطالبات جامعه روحانیون و مردم ذکر کرد و افزود: وحدت، برابری و اتحاد در میان مسلمانان شیعه و سنی باید وجود داشته باشد، دین نزد مسلمانان اسلام است و باید عدالت اجتماعی در جامعه وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: امیدوارم در مجلس خبرگان رهبری بتوانم رابط خوب میان مردم استان کردستان، مجلس خبرگان و خود رهبری باشم و مطالبات و پیشنهادات مردم را بتوانم به مسئولان کشوری منتقل و پیگیری کنم.

وی خاطرنشان کرد: از ۸۸ نماینده در مجلس خبرگان ۴ نفر اهل سنت حضور دارند، امیدواریم نماینده خوبی برای کردستان و مجلس خبرگان باشم و با براداران اهل تشیع با اتحاد و برادری به توسعه و پیشرفت ایران فکر کنیم.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان بیان کرد: اهل‌سنت و اهل تشیع اگر در فروع دین اختلاف نظرهای جزئی داشته باشند، اما خوشبختانه در اصول دین همه پیرو قرآن و سنت هستیم و اتحاد داریم.

وی تأکید کرد: هر مذهب دینی براساس قوانین و دستوراتی رفتار می‌کنند، اگر تمام علمای دین از شمال‌، جنوب، غرب و شرق با هم و در کنار هم باشند قطعاً اتحاد و همبستگی نیز میان مردم وجود دارد، مردم پیرو حکومت خود هستند، اگر طبق عدالت اجتماعی رفتار شود، مردم نیز خشنود خواهند شد.

ماموستا ابن الخیاط با ذکر اینکه در ۴۴ سال انقلاب اقدامات خوب عمرانی و اقتصادی در استان کردستان شده است، یادآور شد: همه اقشار مختلف مردم وظیفه شرعی و ملی دارند که در انتخابات شرکت و نمایندگان مجلس و خبرگان را انتخاب کنند، وظیفه داریم فرد اصلح، دانا و آگاه را انتخابات کنیم، بنابراین شخصاً از تمام مردم واجد شرایط دعوت به انتخابات می‌کنم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن