اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

جلالی زاده:متخصصان و فعالان برای شورای شهر کاندیدا شوند

آوای سنت :جلالی زاده متخصصین و فعالان مدنی را به کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر فراخواند.

دکتر جلال جلالی زاده از نمایندگان اسبق کردستان در مجلس شورای اسلامی متخصصین شهری و کنشگران مدنی را به کاندیداتوری در انتخابات دعوت کرد و گفت: مدیریت موفق فعلی شهری در شهری مانند سنندج موفق بوده و این نشان دهنده وجودیک شورای اثر گذار است. چنین است که به گفته جلالی زاده شورای موفق می تواند در زندگی مردم شهری اثر گذار باشد و لذا افرادی که می توانند در شکل گیری شورای موفق و کارآمد کمک کنند، بی تفاوت نباشند و به عنوان داو طلب عضویت در شورای شهر ثبت نام کنند.

او در گفت و گو با سیروان تاکید کرد که انتخابات با تنوع افکار و تایید داوطلبان از سلایق مختلف و البته فراهم کردن مشارکت گسترده احزاب و مردم معنا پیدا می کند و علیرغم وجود برخی موانع در این زمینه، حق مسلم مردم است که در تعیین سرنوشت خود شرکت و حضور پیدا کنند و برای سرنوشت پارلمان محلی خود تصمیم بگیرند.

وی افزود: جدای از اینکه محتوای قانون شهر و روستا کامل نیست و نیاز به اصلاح دارد، اما با وجود همین نواقص، این شوراها در انتخاب شهردار و دهیار نقش آفرینی می کنند و نباید حتی این فرصت و امتیاز حداقلی را مفت و مجانی از دست بدهیم و رها کنیم.

وی گفت: شورای فعال و متخصص، باسواد، دلسوز می تواند در توسعه و آبادانی شهر نقش ایفا کنند و در ساماندهی ، فعالیت و کنترل مدیریت شهرداری و جلوگیری از بروز مشکلات یا مفاسد اقتصادی موثر و نتایج و دستاورهای بیشماری داشته باشد.

او در عین حال گفت: در اساس بحث شورا و مشورت یک مبحث اسلامی – دینی است و نتیجه انتخاب ، تعقل، درایت و فهم مردم است ، ما باید برای رای مردم و انتخاب شهروندان احترام و ارزش قایل شویم و تا جایی که می توانیم این منفذ، مجرا و کانال – هرچند ضعیف و باریک- به دلیل اینکه نمادی از نقش ، حضور و اراده مردم به شمار می‌رود و نمایانگر فهم و شعور مردم است، را باید ارج نهاد و قدر دانست.

وی اظهار داشت: در بسیاری از انتخابات بی تفاوتی ما تاکنون ضربه های سنگین و مهلکی بر ما وارد کرده است و سکوت‌های خودمان راه را برای ورود برخی انسان‌های نالایق ، فرصت طلب و منفعلت طلبی باز کرده که متاسفانه با سودجویی از صفا و صداقت مردم وارد صحنه انتخابات شده اند و به دلیل عدم نامزدی انسان های آگاه، با تجربه و با تخصص در صحنه انتخابات این افراد بر کرسی تصمیم گیری های شورای شهر و روستاها تکیه زده اند. این گونه افراد که به گفته جلالی زاده، آرای خود را بر جامعه تحمیل و معرفی کرده اند، به ظاهر به دفاع از حقوق مردم فریاد می زنند اما در باطن دلمشغول برنامه های درونی خود از جمله افزایش ثروت ، حفظ مقام و قدرت طلبی بوده اند.

وی در ادامه گفت: باتوجه به عملکرد مثبت و قابل قبول شورای اسلامی شهر سنندج در دوره کنونی که در انسجام بخشی به مدیریت شهری و توسعه خدمات عمومی بویژه در مناطق حاشیه نشین و محروم و موفق بوده اند، سلامت مادی ، صداقت و دلسوزی اکثریت اعضا و موضع گیرهایشان نشان دهنده این است که شورای اسلامی شهر می تواند مثمر ثمر، مفید و نقش آفرین باشد.

بنابراین به گفته این فعال سیاسی، ما جدای از مسایل مختلف از جمله اینکه چه افرادی بر ما تحمیل شوند یا با مانع تراشی سد راه ما شوند، باید با ثبت نامزدی خود و یا اینکه با حمایت از افراد صاحب نام و دارای شناسنامه، از جمله قشر تحصیلکرده دانشگاهی ، فعالان مدنی و سیاسی، فعالان مطبوعاتی، مهندسان، معماران و ماموستاهای آیینی و دینی، شورایی دلسوز و اثر گذار تشکیل شود که می تواند برایندی از شاکله قوی از همه افکار و اصناف باشد، مانند هیات منصفه مطبوعات در زمینه های مختلف با شهر آشنایی داشته باشند و با شناخت کامل از مطالبات مردم برای توسعه و آبادانی شهر طرح و ایده ارایه دهند و برای مردم کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شوند نه برای جیب خود.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با ثبت نام گسترده دواطلبان از تمام طبف ها و رشته ها ، ترکیب شورای اسلامی شهر و روستا ، ترکیبی علمی، دلسوز، آگاه و نماد واقعی آرا و اندیشه ها و آیینه مطالبات مردم باشد./هفته نامه سیروان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن