اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

حب دنیا و مقام طلبی از عوامل موضع گیری ضعیف برخی حکام در مورد غزه

آوای سنت: امام جمعه موقت سیمین شهر، حب دنیا و حفظ جایگاه را دلیل بی تفاوتی برخی حکام منطقه در مسئله فاجعه بار غزه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، نیاز قلیچ آخوند حنفی طی سخنانی هدف قرار گرفتن چندین هزار نفر از مردم غزه توسط اسرائیل غاصب و تداوم حملات مرگبار از سوی رژیم صهیونیستی برغم مخالفت جامعه بین اللمل و همچنین هشدارهای سازمان های بهداشتی در خصوص به ثبت رسیدن یک فاجعه انسانی دهشتناک در سرزمین های اشغالی، حمله به بیمارستان های مصدومان و مجروحان را نشانه اوج پستی و رذالت کابینه اسرائیل دانست و گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بی هیچ شک و شبهه دست به جنایت جنگی زده است و اگر هدف وی جنگیدن با نیروهای مقاومت بود، راه دیگری را انتخاب می کرد. به خوبی می دانیم که قتل و عام مردم بیگناه در قوانین همه کشورها منسوخ و مردود است، لیکن جنایتکاران صهیونیستی کار را به جایی رسانده اند که امروز قلب بشریت اعم از مسلمان و مسیحیت و حتی یهودیان ساکن در سایر بلاد نیز در درد و اندوه بسر می برند.

آخوند حنفی، اتهام اصلی مردم غزه از نگاه نخست وزیر اسرائیل را در مسلمانیت خواند و اظهار داشت: صهیونیست خود را برتر از همه اقوام دیگر می دانند و نژاد های را دیگر از نظر آنها مقامی پست و ناچیز دارند! گویی که ادیان سایر صرفا به این دلیل آفریده شده اند تا در خدمت قوم یهود باشند! در سرگذشت انبیاء می خوانیم که تنی چند از پیامبران از قوم بنی اسرائیل برگزیده شده بودند، لیکن یهود از ایشان نیز اطاعت نکرده است. در نتیجه تا مادامی که بشریت در مقابل رژیم صهیونیستی قد علم نکرده و پاسخ جنایت ها و قتل و عام ها را ندهند، همچنان به این کار شنیع ادامه خواهند داد.

امام جمعه موقت سیمین شهر، افزود: بیت المقدس در نزد ملل مسلمان به شهر ثانی الحرمین مشهور می باشد که مسجد الاقصی در آن قرار دارد و این مسجد حدود چهل سال پس از بنای خانه خدا در مکه، احداث گردیده و فضیلت بسیار زیادی در آن است. به روایتی از سرزمین فلسطین و شام به عنوان ارض المحشر هم یاد می شود. این سرزمینی است که انبیا در وجب به وجب آن عبادت کرده اند. در حدیث شریف آمده است که همیشه مجاهدینی از دایره مسلمانان به امر الله با کفار در اطراف قدس و شام مشغول نبرد و ستیز بوده و بر دشمن غالب خواهند شد، حتی اگر مخالفینی از اطراف داشته باشند.

آخوند حنفی، پایان کار دشمنان اسلام را در نزدیک به قیامت عنوان کرد و یادآور شد: امروز قدس شریف با وجود قرار گرفتن در میان دول اسلامی، دوران مظلومیت را تجربه می کند. اصل مسلمانیت به این است که اگر ملتی مورد ظلم و ستم واقع شدند، سایر جهان اسلام نسبت به آن بی تفاوت نباشند. اگر انسان ترس از خدا داشته باشد از مومنان واقعی خواهد بود، اما چنانچه مانند برخی از حکام منطقه به خاطر ترس از تهدیدات آمریکا سکوت اختیار کند، ترس او از خدا زبانی خواهد بود. وقتی محبت دنیا در دل رخنه کند، محبت به الله ضعیف خواهد شد.

این عالم سخنور ترکمن خاطر نشان ساخت: ترس ناشی برای دست دادن موقعیت و مقام، وابستگی به وجود می آورد. مجاهدان صدر اسلام محبت دنیا را از خود دور کرده و به دشمن هجوم بردند تا توانستند پیروز میدان شوند. آنها نه تنها در میدان جنگ، بلکه در علم و صنعت هم شهره و شناخته شده بودند. لذا بی تفاوتی از انسان سلب مسئولیت نمی کند و از این حکام در روز قیامت سوال خواهد شد که چرا به داد مظلومان نرسیده اند! اگر ایمان مسلمان واقعی باشد، خدای متعال دشمن را به آسان ترین روش ها خوار و ذلیل خواهد کرد، مانند فرعون که در آب رود نیل گرفتار شد و یا نمرود که توسط یک پشه از پای در آمد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن