اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

حرمت لعنت فرستادن بر مومن

سخنان عبدالکریم آخوند جاور در نماز جمعه گنبد

آوای سنت: لعنت فرستادن مومن به مومن حرام و به مثابه قتل یک مومن است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه این هفته با بیان آیاتی از کلام الله و رویاتی از حضرت محمد(ص) اظهار داشت: حضرت محمد (ص) امت خود را به پرهیز از لعن و نفرین بر یکدیگر حتی به جانداران توصیه نموده و لعنت مومن به مومن را حرام و حتی اگر مستحق نفرین نبوده باشد به مثابه قتل یک مومن دانسته است.

آخوند عبدالکریم جاور با بیان اینکه؛ رسول الله (ص) حتی نسبت به کسانی که به ایشان ستم روا داشتند دعا می کردند که خداوند آنان را هدایت و مغفرت نماید تصریح کرد: هیچگاه نخواهید که با لعن فرستادن به پدر یا مادر، اولاد، نزدیکان، برادران و خواهران مومن، آنان از رحمت و مغفرت الهی محروم سازید. این عمل شایسته هیچ فرد مسلمانی نیست بلکه به پیروی از سیره پیامبر (ص) دعا کنید تا همه هدایت شوند.

وی افزود: نفرین نوعی دعا برای آسیب دیدن و یا به زحمت افتادن دیگری است که اگر راهی به سوی مستحق نفرین نیابد به سوی کسی که فرستاده است بر می گردد و ضرر اصلی متوجه خود وی می شود.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت : آیات قرآن و رویات از حضرت محمد (ص) مملو از دعای خیر، آمرزش و مغفرت برای اهل ایمان است، زیرا که اساس تعالیم دین مبین اسلام دعوت به سوی سعادت، سلامت و خیرخواهی برای دیگران است و نه لعن و نفرین.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: امروزه برخی از به اصطلاح مسلمانان با بمب گذاری و یا بوسیله اسلحه مرتکب قتل انسان های دیگر می شوند. اینگونه اعمال نشان از باور و برداشت غلط آنان از دین اسلام و نیز ایمان ضعیف آنان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه رسالت حضرت محمد (ص) هدایت بشریت به سوی سعادت و نیک بختی بوده و در کل زندگی خود هیچگاه بدنبال جاه و مقام و یا حکم رانی نبوده ،اظهار داشت: تجاوز به سرزمین های اسلامی و نیز حملات سایبری از سوی استکبار جهانی به منافع کشورهای اسلامی تنها در جهت سیطره یافتن به منابع مادی و تحت تاثیر قرار دادن افکار و در نهایت به کنترل در آوردن ملل اسلامی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن