اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

حضرت حسین به تمام مردم دنیا درس مردانگی و شجاعت داد

آوای سنت : مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان، بیان کرد: اگر به یقین مسلمانان عصر کنونی در زمان حادثۀ کربلا حضور داشتند ، حتما با عشق و علاقه در کنار امام حسین قرار می‌گرفتند و جانانه با لشکر عبیدالله‌بن زیاد می‌جنگیدند.

عصام الدین آخوند گوگلان مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان در گفتگویی اظهار داشت: به نکاتی چند در مورد اعتقاد اهل سنت به این حضرت و خاندان مکرم ایشان می پردازیم؛ محبت اهل بیت(ع) در قلب تمام مسلمانان وجود دارد، لذا اهل‌سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزند و آنان را دوست دارند.آخوند گوگلان، افزود: اهل‌سنت معتقد است که مهمترین نکته در ابراز محبت به اهل‌بیت(ع) اتباع و پیروی از سیره آنان و الگوبرداری از زندگی آنان است؛ باید از عبادت، تقوا، اخلاق، رسیدگی به مساکین و عملکرد آنها پیروی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان، تصریح کرد: بسیاری گمان می‌کنند که اهل‌سنت نسبت به شهادت سیدنا علی، امام حسین و اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم اجمعین بی‌تفاوت هستند، درحالی‌که حضرت علی و حضرت حسین را مسلمان‌نماها شهید کردند ما از شهادت تمام این بزرگان متأثر و ناراحتیم.

وی عنوان کرد: قیام امام حسین برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت نبود، بلکه برای  «اجرای عدالت»، «حفاظت از دین» و امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفت؛ امام حسین به تمام مردم دنیا درس مردانگی و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمین و مسلمان‌نماها داد.

وی اضافه کرد: تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی تمام انسان‌های آزادۀ دنیا از حادثۀ کربلا و اتفاقی که برای امام حسین و یارانش افتاد متأثر و ناراحت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به یقین مسلمانان عصر کنونی در زمان حادثۀ کربلا حضور داشتند ، حتما با عشق و علاقه در کنار امام حسین قرار می‌گرفتند و جانانه با لشکر عبیدالله‌بن زیاد می‌جنگیدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن