اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

حضور پرشمار حجاج جوان نمایانگر طراوت حج است

آوای سنت: فعال رسانه جوان اهل سنت، حضور بیشمار حجاج جوان در حج ابراهیمی را بیانگر طراوت روح ایمانی در بازوان توانمند امت مسلمان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، نظیر آرمیده در گفتگو با خبرنگار ما در شرح مسائل حج و با بیان این مطلب که در نمازهای یومیه حکمت‌ های عقلی بکار گرفته می شوند، گفت: انسان مسلمان در پیش از اقامه نماز و همچنین در لحظه قیام، فارغ ار کارها و گرفتاری های دنیوی، آرامش و سکون پیشه کرده و بسیار مودبانه دست به سینه رو بسوی الله متعال قرار می گیرد تا با قرائت، رکوع و سجود، صفت بندگیش را تمام و کمال و با خلوص نیت و اراده ای پاک به نمایش بگذارد.

اختیار کردن وضو پیش از هر نماز و آمادگی روحی و جسمی برای حاضر شدن در پیشگاه الهی از حکمت های عقلی در عبادت می باشد، اما در کارزار حج، شخص دیوانه‌وار و عاشقانه با سر برهنه و در لباسی شبیه به کفن بی آنکه ناخن از بدن جدا کند و یا عطر به بدن بزند با صدای بلند و لبیک‌گویان به این‌ طرف و آن ‌طرف می‌ دود و گویی که در صحرای محشر حاضر شده است در پی گمشده اش می چرخد تا خود را از من بودن برهاند و پیشانی به درگاهش تسلیم نماید.

نظیر آرمیده، هدف از زیارت خانه خدا را رسیدن به حج مبرور دانست و افزود: حج مبرور حجی است که در آن خبری از گناه، فسق و فجور نباشد. زائر بیت الله پیش از اعزام به حج، قلب را از کینه و کدورت پاک کرده و از بستگانش حلالیت بطلبد. دعای خیر والدین و اهل دین را بگیرد. به کسی بدهکار نباشد و با پول حلال پا به سرزمین وحی بگذارد. در گذشته سنت های زمان صدر اسلام در مراسم بدرقه حجاج به اجرا گذاشته می شدند. حج دلیل محکمی بود تا سردی روابط از میان برداشته شده و دوستی ها غالب باشند، اما متاسفانه ارزش ها تحت تاثیر تغییر نگرش ها رنگ عوض کرده و آن محبتی که از ایمان سرچشمه می گیرد، امروز کمتر نمود عینی دارد.

در این ایام بیش بار مواظب گفتار و اعمال خود بوده و مانند حجاج رفتار کنیم، چون همان خدایی که از خیر و برکت زیارت خانه اش نصیب زائران می کند، سایر بندگانش را نیز فراموش نکرده است.

این فعال جوان رسانه ای اهل سنت و مدرس طرح مکاتب تابستانی یادآور شد: اکنون که زائرین در سرزمین وحی ساکن شده و در اماکن متبرکه مکه و مدینه اقامت گزیده اند، اولا در حق اولاد و سپس برای برقراری امنیت در کشور و برای امنیت سرزمین وحی و ضمنا در حق همه مومنین و مومنات دعا کنند، زیرا دعای مسلمان در میعادگاه عرفات پذیرفته خواهد شد.

حضرت ابراهیم علیه السلام در دعایش از خداوند می خواهد تا مکه را حرم امن قرار دهد. دعای آن حضرت دارای دو بخش امنیت دینی و دنیایی می باشد، پس باید برای امنیت دینی که عبادت خالصانه را شامل می گردد و امنیت دنیایی خود و همه امت به راز و نیاز بپردازیم.

همراه با حجاج برای رهایی بیت المقدس که بسیار مظلوم واقع شده حاجت رو شده و رهایی مسجدالاقصی از چنگال اهریمن را طلب بداریم.

آرمیده خاطر نشان کرد: حضور بیشمار حجاج جوان در حج ابراهیمی بیانگر طراوت روح ایمانی در بازوان توانمند امت مسلمان است. این جوانان به عنوان داعیان دین رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقش بی بدیلی را در اشاعه سنت نبوی ایفا می کنند. اشاعه تعالیم مکتب رسول الله که از سوی اهل ایمان در سرتاسر عالم هستی به تبلور در می آید پیام حج را به مخاطبان و شیفتگان آن حضرت انتقال می بخشد.

زنان مومنه و با ایمان در آنجا هستند تا به دختران و زنان جوان بقبولانند حجاب یک زینت با ارزش است که خط بطلانی بر مدگرایی، تجمل پرستی و چشم و هم چشمی می کشد. بدون شک اسلام با به روز شدن و با علم روز زندگی کردن مخالفتی ندارد، لیکن غرب گرایان و آنچه که در تصاویر تولیدات شان به خورد جوانان داده می شود با اسلام ناب محمدی بیگانه است.

انتخاب یک پارچه مرغوب که از زن در برابر نگاه بیگانه محافظت می کند دلیل بر مد پرستی نیست، لیکن غربی ها اجناسی را به بازار عرضه می کنند که زن را به ورطه سقوط از ارزش ها سوق می دهد. بدانیم بهترین کتاب هدایت بشر قرآن است که در اختیار ما قرار دارد و زن و مرد مسلمان را به بهترین و زیباترین نحو از دام شیاطین محافظت می نماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن