اهل سنت ایرانعمومی

حفظ حجاب از وظایف مهم زن مسلمان

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه چنارلی حفظ حجاب را از وظایف اصلی زنان در تاسی از امهات المومنین توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، اراز محمد آخوند قرناسی طی سخنانی با نگاهی به مشکلات روزهای آغازین بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و تشریح حضور به یکباره جبرئیل علیه السلام در غار حراء گفت: آن حضرت در زمان بازگشت سراسیمه از غار حراء به خانه با حمایت و قوت قلب حضرت خدیجه سلام الله مواجه گشته و در خصوص آنچه که گذشته بود روحیه مضاعفی پیدا کرد. بنا به یادآوری آن بانوی گرامی اسلام، نبی امت پیش از بعثت از رفتار و اخلاقی نیکو برخوردار بود و در راستگویی، امانت داری و حذف کرامت انسان شخصیتی بسیار ممتاز و شایسته داشت. بنابراین حضور جبرئیل علیه السلام در عار حراء نمی توانست جهت ایجاد ترس و وحشت برای آن حضرت بوده باشد.

صحبت های مادر امت در دل آن حضرت توام با اطمینان و آرامش بود. اولین بانویی که در برابر ادعای نبی مکرم تردید به دل راه نداد و نه تنها از آن رویداد درخشان واهمه نکرد، بلکه در تمامی مراحل سخت دعوت همراه و پشتیبان راه رسالت بود.

آخوند قرناسی در شرح مقام والای حضرت خدیجه سلام الله برگرفته از کتاب صحیح البخاری افزود: خدای متعال در جایی از رسولش می خواهد تا سلام خود و جرئیل علیه السلام را به آن بانوی بزرگوار ابلاغ فرماید. مژده به خدیجه سلام الله رسید که در جنت برای ایشان خانه ای از مروارید ساخته شده است که در آن هیچ اثری از سختی ها و محنت های دنیوی نخواهد بود. این مسئله ثابت می کند که اسلام تا چه حد به بانوان مومنه عزت و کرامت می بخشد. در سایر ادیان تا این اندازه به بانوان توجه صورت نگرفته است. در هیچ یک از تمدن های بشری نیز به مقام زن بها داده نشد.

مدرس حوزه علمیه چنارلی از توابع استان گلستان یکی از توصیه های آن حضرت در حجه الوداع را حفظ حقوق زنان در بنیان خانواده خواند و عنوان نمود: در قوانین و سنن اسلامی حقوق افراد محفوظ است. حق برابر با امتیازی است که به شخص تعلق می گیرد. در عوض انسان ها در قبال حقوق شان، وظایفی بر عهده دارند. حفظ حجاب وظیفه اصلی بانوان ما در قبال منزلت و کرامت عطا شده به ایشان می باشد. وظیفه ای که اگر رعایت نشود جایگاه ارزشمند زن در مقام دختر و مادر را کم رنگ و نه چندان مهم جلوه می دهد. همچنان که می بینیم این ارزش در تعدادی از کشورها به فرهنگ سواستفاده از بانوان در آمده است.

آخوند قرناسی رعایت حجاب و پوشش متناسب با الگوهای اسلامی را با استناد به آیات کریمه شامل همه بشر دانست و یادآور شد: فقط زنان نیستند که باید خودشان را نگاه های افراد غریبه دور نگه دارند، بلکه مردان هم می بایست در اجتماعات از نگاه کردن به زنان و بانوان اجتناب ورزند. عده ای در این زمان مسئله حجاب را به چالش کشیده و به بهانه آزادی نسل امروز را به بی حجابی و حضور در انظار با پوشش جلف تشویق می کنند. این ها نشانه های پرخطر برای دینی است که امهات المومنین برایش تا سر حد جان جنگیدند و تلاش کردند.

حجاب ابزاری برای خنثی کردن نقشه های شیاطینی به حساب می آید که به هدفی جز گمراهی انسان فکر نمی کنند. با کنار گذاشتن گذاشتن حجاب امنیت جوامع متزلزل گردیده و بسیاری امیال زشت از هوس تبدیل به عادت و علاقه خواهد شد. پس حفظ حجاب، مراقب از چشم و مسئولیت در قبال دینداری جامعه وظیفه همه ما مسلمانان برای حفظ ارزش های اسلام مقدس می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن