اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

حفظ وحدت امت اسلامی یک واجب شرعی است

آوای سنت : عالم اهل سنت در همایش منادیان وحدت لارستان حفظ وحدت را واجب شرعی دانست و گفت: هرکسی که خود را مسلمان می داند باید به دستور خداوند بر چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه عمل کند،هرکسی به دنبال تفرقه باشد هلاک می شود.

معاون قرانی مجتمع علوم دینی شهرستان اوز در همایش منادیان وحدت لارستان حفظِ وحدت را بر همه مسلمان ها واجب دانست و اظهار داشت: در این ایام سخن از وحدت است و تمام افراد منصوب به دین اسلام مسئولیت دارند و بر آنها واجب شرعی است که به وحدت امت واحده عمل کنند.

شیخ محمد زمان زمانی افزود: وحدت نهالی است که اسلام حفظ و بقای آن را از ما خواسته است، در این مسیر آفت هایی است که می خواهد این درخت را از پای درآورد باید نگاهمان به قرآن باشد تا از کلمات و رهنمودهای الهی استفاده کنیم.

این عالم اهل سنت افکار انحرافی را آسیب زننده به مسلمانان دانست و گفت: راه مستقیم که سبب رسیدن به خداوند می شود واضح و مشخص است، دستورات و اوامر مشخص است تا این شجره طبیه را حفظ کنیم، از راه ها و افکار منحرف نباید پیروی کرد، اینها آفت هایی است که به این صراط مستقیم آسیب می زند در واقع به انسانهایی که دچار انحراف می شوند آسیب می زند.

معاون قرآنی مجتمع علوم دینی اوز با یادآوری هشدار قرآن‌به کسانی که دنبال تفرقه هستند تصریح کرد: در سوره آل عمران خداوند می فرماید که مانند کسانی نباشید که در دینشان دچار اختلاف شدند(یهود و نصاری)، کسانی که با پیامبرشان مخالفت کردند و او را آزار و اذیت کردند.کسی که قدر نعمت ایمان و اسلام را نداند و با آفت و تفرقه بر پیکر امت واحده آسیب وارد کند هلاک خواهد شد.

شیخ زمانی وحدت را یک دستور الهی دانست و افزود: هر فردی که خود را مسلمان می داند به این آیه توجه کند که واعتصموا بحبل الله جمیعأ و لا تفرقوا. این آیه دستور است اگر این کار را نکنیم به همان اوس و خزرج قبل از اسلام برمیگردیم، پیامبر فرمودند مبادا بعد از من، با اختلاف میان خودتان و مسلمان کُشی این وحدت را نابود کنید و آرزوی کفار را برآورده کنید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن