اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

خصایص ممتار رسول الله در نزد الله متعال

ماموستا بابایی:رسول الله دارای ویژگی های منحصر به فرد بودند

آوای سنت :خطیب نماز جمعه اهل سنت نمازخانه صادقیه در سخنرانی خود در روز گذشته(۱۰ آبان ماه )ویژگی های حسنه پیامبر اکرم را تشریح کرد .

به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا عزیز بابایی تاکید کرد : الله تبارک و تعالی پیامبر ما، محمد – صلى الله علیه وآله وسلم – را با بسیاری از ویژگی ها و صفات بلند مرتبه برتری داده و او را از همه انسانها ویژه کرده و خاص نموده است. خطیب نمازخانه صادقیه در ادامه به بیان تفصیلی ویژگیهای رسول الله صلی الله علیه و صحبه و سلم پرداخت.گزیده ای از بیانات ایشان تقدیم کاربران سایت می گردد:

اولین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که تنها پیامبری است که رسالتش، برای تمام جن و انس از زمان مبعوث شدنش تا قیام قیامت برای همه زمانها وبرای همه ملتهای دنیا است

دومین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که آن حضرت، خاتم انبیاء و رسولان است: الله تعالی می فرماید: {مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ محمد – صلى الله علیه وآله وسلم – پدر هیچ کس از مردان شما نیست وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّ‍ینَ} [احزاب: ۴۰]بلکه رسول خدا و خاتم پیامبران است .

  سومین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که ، خداوند آن حضرت  را با بزرگترین معجزه و آشکارترین نشانه خدا که تا قیام قیامت باقی می ماند تأیید کرده است. الله تعالی می فرماید: {قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن یَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ کَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرًا (۸۸)} [اسراء: ۸۸]. بگو: اگر انس و جن گرد آیند بر آنکه مانند این قرآن آورند، هرگز نمى توانند مانندش آورند و اگر چه برخى از آنان یاور برخى [دیگر] باشند.

چهارمین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که ، امت او بهترین امتها و بیشترین افراد اهل بهشت هستند. الله تعالی می فرماید: {کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ} [آل عمران: ۱۱۰]. «شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدید آورده شده است به معروف امر می کنید و از منکر و ناپسند نهی می نمایید و به خداوند ایمان دارید».

  پنجمین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که پیامبر صلی الله علیه وسلم صاحب شفاعت عظمی است و آن شفاعت در حق اهل موقف (صحرای محشر) می باشد و آن مقام محمود است که الله تعالی فرموده است: {عَسَى أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا (۷۹)} [اسراء: ۷۹]. «امید است که خداوند تو را به مقام محمود برساند».

  ششمین ویژگی خاص پیامبر خدا ، بشارت رسولان به مبعوث شدن محمد صلی الله علی آله و صحبه و سلم است:رسولان صلوات الله و سلامه اجمعین به رسالت محمد – صلى الله علیه وسلم – بشارت داده اند.

هفتمین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که ،بخاطراحترام و اکرام از ایشان، الله متعال هنگام خطاب با ایشان هیچ وقت اسمش را نام نبرده است، خداوند تبارک و تعالی هنگامی که می خواهد ایشان را مورد خطاب قرار دهد به او احترام گذاشته و او را با قشنگ ترین نام ها و زیباترین صفات مورد خطاب قرار می دهد.

هشتمین ویژگی خاص پیامبر خدا این است که پیامبر صلی الله علیه وسلم صاحب وسیله است یعنی مرتبه بلندی در بهشت است و آن جز نصیب یک نفر نمی شود و بلندترین درجه بهشت می باشد. امام مسلم  روایت کرده است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: «إِذَا سَمِعْتُمْ الْمُؤَذِّنَ هنگامی که صدای مؤذن را شنیدید فَقُولُوا مِثْلَ مَا یَقُولُ مانند آنچه که می گوید، تکرار نمایید ثُمَّ صَلُّوا عَلَیَّ سپس بعد از اتمام اذان بر من صلوات بفرستید فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى عَلَیَّ صَلَاهً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ بِهَا عَشْرًا هرکس بر من صلوات بفرستد خداوند ده برابر بر او صلوات می فرستد ثُمَّ سَلُوا اللَّهَ لِی الْوَسِیلَهَ سپس از خداوند برای من مقام وسیله را بخواهید فَإِنَّهَا مَنْزِلَهٌ فِی الْجَنَّهِ لَا تَنْبَغِی إِلَّا لِعَبْدٍ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ آن جایگاهی در بهشت است که شایسته جز بنده ای از بندگان خدا نیست وَأَرْجُو أَنْ أَکُونَ أَنَا هُوَ و امیدوارم که آن شخص من باشم فَمَنْ سَأَلَ لِی الْوَسِیلَهَ پس هرکس برای من وسیله را درخواست نماید حَلَّتْ لَهُ الشَّفَاعَهُ» (مسلم) شفاعت من برایش ممکن می گردد».

همه ویژگیهای خاص پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم که دلالت بر بلندی جایگاه او نزد الله تعالی دارد و جایگاه او را در دنیا و آخرت بلند می گرداند این تعدادی که گفتیم نیستند بلکه این خصوصیات بسیار زیاد هستند.که ما در این خطبه به همین اندازه بسنده کردیم.

  در آخر بزرگواران !

درست است که وجود نازنین پیامبرخدا در میان ما نیست اما آن نعمتهای بزرگی را که برای آنها عمر مبارکش را گذاشتند و برای آنها زحمات شبانه روزی کشیدند برای آنها بهترین کسانش را از دست دادند در اختیار ماست.آن آیاتی را که مدام تلاوت می کردند در میان ما هست. دروس تزکیه بشر وکتاب و حکمتش در دسترس ما قرار دارد بیاییم شکر این نعمتهای بسیار بزرگ پروردگار را بجای آوریم و از آنها تا زنده ایم بهره مندشویم .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن