اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

خطیب جمعه سنندج : «شغل، ازدواج و مسکن» برای جوانان فراهم شود

آوای سنت : امام جمعه موقت سنندج گفت: امیدواریم «شغل مناسب، ازدواج آسان و مسکن» برای جوانانمان فراهم شود.

 ماموستا سید احسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم عزه اظهار داشت: ظلم ظالمان و رسوایی آمریکا، اسرائیل و انگلیس و دشمنان دین اسلام برای دنیا آشکار شده است.

وی با درخواست از مردم برای کمک مالی و دعای خیر مردم غزه گفت: شهادت ۱۱ هزار نفر از کودکان و زنان دینی ما در غزه گوشه‌ای از جنایت رژیم صهیونیستی است. از خداوند می‌خواهیم که هر چه زودتر این دشمنان نابود و شاهد شکست آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و پیروزی فلسطین باشیم.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امروز همه مسلمانان شاهد جنایات و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه هستند که امیدواریم هر کس به سهم و توان مالی خود به این هم‌نوعان کمک کند و مطمئن باشند که این کمک‌ها به دست آنان خواهد رسید.

وی افزود: امروز همه ما کردستانی‌ها با محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم در نوار غزه بار دیگر بر حمایت خود از آرمان فلسطین و رهایی قدس از دست غاصبان تأکید کرده و این جنایات را محکوم می‌کنیم.

ماموستا حسینی در ادامه به دعای حضرت داود(ع) اشاره کرد و یادآور شد: این پیامبر از خداوند چهار خواسته از جمله «زبان، قلب خاشع، جسم صابر و همسر و همدم حلال، دلسوز و یاور» کرده است. هر کسی از این چهار نعمت برخوردار باشد، آن خانواده عاقبت‌بخیر و با آرامش زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه ما مسلمانان برای حل مشکلات و گرفتاری‌هایمان از خداوند بخواهیم که به دادمان برسد، اظهار کرد: زبانی صادق است که خلاف واقع نگوید. قلب خاشع، قلبی است که دور از خفت و تاریکی و جز محبت خداوند و آنچه که منسوب به اوست، در آن راه نداشته باشد،

به گفته امام جمعه موقت سنندج، زبان صادق، سالم، گویا، پاک و دور از غیبت و گناه کلید ورود به بهشت است. امیدوارم این ویژگی‌ها شامل حال همه ما مسلمانان شود.

ماموستا حسینی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم «شغل مناسب، ازدواج آسان و مسکن» برای جوانانمان فراهم شود، ابراز داشت: امیدوارم همه مسئولان و کسانی که در جهت خدمت‌رسانی به مردم تلاش و گام بر می‌دارند، موفق و همه ما زیر سایه امنیت کنونی، از بلا و مصیبت به دور و وحدت تقویت یابد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن