اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

درخواست نشریه اهل سنت قبا از فعالان فرهنگی

﴿ بِسمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ ﴾ ﴿ نۤۚ وَٱلقَلَمِ وَمَا یَسطُرُونَ ﴾ [القلم : ١]

آوای سنت : این نوشتار نه یک فراخوان رسمی یا پیام تبلیغاتی، بلکه درد دلی دوستانه، برادرانه و مومنانه است. مخاطبمان تمام مسلمانانی است که علاوه بر ذهن مشغولی‌های دنیوی، دغدغه‌ی دین دارند. و برای تمدن و تراث هزار و چندصد ساله‌ی اسلام مرثیه‌ها می‌خوانند.

مسلمانانی که دوران شکوفایی علمی در سرزمین‌های اسلامی، عصر ترجمه، کندوکاو فلسفه‌ی یونان و پی ریزی فلسفه‌ی اسلامی، سردمداری مهندسان و ریاضی دانان مسلمانان اندلس و نهایتا پیشتازی امت مسلمان در علم، اخلاق و آبادانی را در تاریخ خود چون نگینی درخشان نسل به نسل نقل کرده و بدان افتخار می‌کنند. البته این افتخار همراه حسرتی اندوهناک با نگاه به واقع معاصر و آینده‌ای نامعلوم است. چرا که این تمدن بزرگ اکنون بسان بنایی بر لبه‌ی دره‌ای از آتش بوده که اختلاف میان امت و دنیا خواهی مومنان، هر لحظه سقوطش را محتمل‌تر می‌کند.

در عصر رسانه و دورانی که نوجوانان و جوانان مسلمان با عطش فراوان در سیلاب متلاطم رسانه‌های جهان به دنبال گم گشته‌ی خود می‌گردند ما قدم برداشته‌ایم و رسانه‌ای از جنس کاغذ و دوات تألیف کردیم، آن یگانه رسانه‌ای که مرزهای زمان و دوران را همیشه نادیده گرفته و اکنون شانه به شانه‌ی تکنولوژی، اینترنت، تلگرام، اینستا و سایر ابزارهایی که امروزه نقش رسانه را بازی کرده، همچنان از محبوبیت خاصی در میان علاقه‌مندان به فهمیدن برخوردار است.

با نشریه و فصلنامه‌ای به زبان فارسی با رویکردی دینی و البته درفضا و بستر مذهب اهل سنت به نام مبارک قبا(تحت نظر مسجد جامع قبای سنندج)شروع به فعالیت نمودیم.

بارها به وضوح اعلام کرده‌ایم که وابستگی فکری به هیچ کدام از احزاب دینی موجود در جامعه نداریم و تنها بر مسائل مورد اتفاق مسلمانان و مذاهب اربعه اهل سنت تمرکز کرده و سعی در بیان مفاهیم اخلاقی، دینی و انسانی داشته و داریم. در کنار این موضوعات نگاهی به شبهاتی داریم که علیه اسلام و قرآن در جریان است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه نمود و بسیار جای تأمل است؛ عدم استقبال میلیون‌ها اهل سنت کشور و فارسی زبانان کشورهای همسایه از این حرکت بزرگ است.

با توجه به اینکه فضای مجازی امروزه مرزها را چنان به هم نزدیک نموده که شرق و غرب کشور را چون دو روستای همسایه در ارتباط باهم قرار داده؛ انتظار می‌رفت اهل علم و قلم این امت، فرهیختگان و دانشمندان اسلامی، پزشکان مسلمان و معلمان دلسوز خداباور و دین مدار و عموم مردم علاقه‌مند با هرآنچه که توان داشتند به یاری مجموعه‌ی قبا می‌شتافتند تا مشکلات و موانع یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شده و کمی‌ها و کاستی‌های علمی، عقیدتی و حتی فنی نشریه‌ی قبا بر طرف می‌شد و شاهد تحول عظیمی در عرصه‌ی فرهنگی و بخصوص نشریات مکتوب دینی اهل سنت کشور می‌بودیم.

اما با وجود تبلیغات و فراخوان‌های بسیار در فضای مجازی که به جرأت می‌توان در نوع خود بی‌نظیر دانست؛ تعداد کسانی که اقدام به خرید فصلنامه کردند یا با ارسال مقالات، پیشنهادات و انتقادات به کیفیت آن کمک کردند؛ سه رقمی نشده است.
اما اکنون که در آستانه‌ی چاپ و انتشار شماره‌ی دوم نشریه هستیم همچنان چشم به درب، انتظار شروع حرکت بزرگی را داریم.

-منتظر سفارش‌های اینترنتی‌تان هستیم
-منتظر هزینه نمودن برای خرید این کار فرهنگی در حد هر فصل حداکثر ۵۰ هزار تومان هستیم.
– منتظر اختصاص بخشی از انفاق و صدقات شما جهت ارتقای سطح کیفی و کمی این محصول کم نظیر فرهنگی اهل سنت هستیم.
– منتظر همراهی علمی با کادر مدیریت نشریه جهت ارتقای سطح علمیش هستیم.
لازم به ذکر است که:
– پشتیبان مالی نشریه، تنها مسجد جامع قبای سنندج است. و منابع مالی مسجد محدود و در دوران بیماری کرونا به شدت کاهش یافته است.
-هرگونه کمک مالی به نشریه فقط به حساب مدیر مسئول واریز شده و در جهت چاپ و نشر هزینه می‌شود.
– بهترین راه کمک مالی به نشریه، سفارش اینترنتی شماره‌های اول و دوم و واریز وجه به حساب مدیر مسئول است تا نشریه‌ها با پست به نشانی ارسال کننده پست شود.
-این پیام را در کانال‌ها و گروه‌ها انتشار دهید امید است انتشار حداکثری آن صدقه‌ی جاریه برای شما باشد.

?شماره کارت: ۵۰۴۱۷۲۱۰۸۰۶۶۴۴۰۳
شبا:IR740700001000117886527001

به نام شهسواری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن