اهل سنت ایرانعمومی

در این روزهای سخت هوای اقشار ضعیف را داشته باشیم

ماموستا بیضاوی: اقشار کم درآمد در این ایام مشکلات زیادی دارند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت ارومیه از خیران جامعه و بازاریان خواست نسبت به تامین نیازهای ضروری افراد نیازمند گام های اساسی بردارند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، ملا قادر بیضاوی با اشاره به پیامدهای منفی بیماری کرونا بر رونق کسب و کار، دست فروشان بازار و مساجرین مغازه دار را مشمول یاری رسانی دانست و گفت: خیران و هیئت امنای بازار باید در این شرایط هوای افراد نیازمند را داشته باشند.

وی در تشریح شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: ویروس کرونا به مثابه یک جنگ واقعی است و عدم توجه برای مقابله و پیشگیری از آن مضرات جبران ناپذیری به همراه دارد، از این رو باید قرنطینه خانگی را جدی گرفت.

ماموستا بیصاوی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به اقشار بی بضاعت و کم درآمد بیان نمود: هر چند مصون ماندن از خطرات ویروس کرونا ضرورت در خانه ماندن را صد چندان کرده است، اما در این میان تعدادی از اقشار مجبور به ترک منزل برای تامین نان شب شان هستند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با درخواست از خیران برای تامین نیازهای ضروری مستمندان ادامه داد: دست فروشان بازار و کسانی که در مغازه‌های اجاره‌ای مشغول کسب و کار هستند، از کسادی بازار متضرر شده‌اند، لذا از خیران و هیئت امنای بازار تقاضا دارم در این شرایط هوای این افراد را داشته باشند.

این عالم اهل سنت با انتقاد از نبود رویکرد مشخص در تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای کاهش حضور مردم در اماکن پرتردد خاطر نشان ساخت: صداوسیما در بخشی از برنامه خود مردم را به خرید از فروشگاه‌های بزرگ تشویق می‌کند و در بخشی دیگر قرنطینه خانگی را مورد تاکید قرار می‌دهند.
اختصاص بهترین زمان پخش برنامه‌های صداوسیما برای تبلیغِ خرید از فروشگاه‌ها در مقابل التماس از مردم برای ماندن در خانه، در این شرایط قابل توجیه نبوده و مدیران رسانه ملی می بایست این موضوع را مد نظر بگیرند.

ماموستا بیضاوی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمن استفاده شود متذکر شد: دشمنان از طریق این حوزه به‌دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند که باید همواره هوشیاری نشان داده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
در ایام پیش رو هر کدام از مسئولان و مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وظایفی را برعهده داشته و همه باید در راستای ریشه‌کنی این بیماری تلاش کنیم. همه آحاد جامعه باید ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن، از ترددهای غیرضروری خودداری ورزند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد :با مجاهدتی که کادر پزشکی و درمانی در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند و با توجه مضاعف مردم برای رعایت بهداشت فردی و محیط و مهم‌تر از آن، توکل بر خدا، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن