اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

در شهرداری بندر عباس چه خبر است؟

دستگیری تعدادی از مدیران شهرداری بندر عباس

آوای سنت: سرانجام عباس امینی زاده شهردار بندرعباس پس از گذشت یک ماه به دستگیری ها در آن ارگان واکنش خبری نشان داد.

 دستگیری و بازجویی از برخی از مدیران آن مجموعه، طی هفته های اخیر چند با در شبکه های مجازی داخلی مطرح شده و حتی در برخی از کانال های خارج از کشور نیز به چشم آمد. واکنش اعضای مرتبط  با شهرداری و من جمله شورای آن شهر به این موضوع متفاوت از یکدیگر بوده است.

به گزارش خبرنگار آوای سنت آبتین امیری عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این مسئله که حدود شصت نیرو در شهرداری بندرعباس مشغول بکار و فعالیت هستند گفت: احتمال تخلف توسط  تعدادی از نیروها همیشه از موارد اجتناب ناپذیر بوده است.

وی در تشریح چگونگی ماجرای تخلف ها افزود: با گذشت یک ماه از دستگیری چند عضو مرتبط با شهرداری، هنوز جرم آنها مشخص نشده و اصولا انجام جرم از سوی آنها در هاله ای از تردید و ابهام قرار دارد. لذا نمی توان با این تصور که ممکن است برخی تخلفات از سوی افرادی انگشت شمار صورت گرفته باشد، کل مجموعه شهرداری را مقصر قلمداد کنیم.

این عضو شورای شهر از بازجویی افراد متهم به انجام تخلف از سوی نیروهای امنیتی سخن به میان کشید و تاکید کرد: شرایط جامعه طوری است که اگر مسئولی به مدت بیست و چهار ساعت هم بازداشت شود، رسانه ها به قضیه ورود کرده و درباره آن مطلب می نویسند. با این حال در خصوص مسائل اخیر، هنوز زوایای آنچه که ممکن است تحت عنوان تخلف روی داده باشد، برای ما مبهم بوده و کشیده شدن پای تعداد بیشتری به این پرونده دور از ذهن نیست.

امیری افزود: شورای شهر بندرعباس به طور کامل در جریان جزئیات موضوع انجام تخلف احتمالی توسط چند نفر از مجموعه شهرداری قرار ندارد. ما در این مورد از شهردار توضیح خواستیم که پاسخ ایشان از نظر بنده منطقی بوده است.

امیری با اذعان به این مطلب که  ماجرای تخلف ها به مسائل مالی ارتباط پیدا می کند، تصریح کرد: به افراد اتهاماتی از جمله بکار گرفتن افراد وابسته و نزدیک زده شده است‌. این قبیل موارد، هر چند که تخلف بشمار می روند، اما بین تخلف اداری با تخلف حقوقی تفاوت زیادی وجود دارد. به صورت جسته و گریخته شایعاتی مبنی بر پولشویی افراد نیز مطرح شده است. برخی اوقات یک شرکت در پرداخت حقوق افراد مختلف عدالت را رعایت نکرده و ایراداتی در شکل اداری کارشان به چشم می خورد که می توان بسته به میزان تخلف برخورد نشان داد. ما امیدواریم که زوایای قضیه هر چه زودتر مشخص گردد و بویژه رسانه های خارج از کشور نتوانند درباره آن به خیال بافی بپردازند.

در این خصوص اسماعیل بواشه عضو دیگر شورای شهر بندرعباس چندی پیش، انتصاب های خارج از قاعده را سبب بروز فساد در شهرداری آن شهر دانسته بود.

وی ضمن قدردانی از ورود دستگاه قضایی به موضوع فساد و تخلفات شهرداری‌ بندرعباس ‌قدردانی کرده و گفت: امیدواریم دستگاه قضایی بر این مسائل نظارت دقیقی داشته باشد. در مسئله دستگیری‌های مدیران ارشد شهرداری بندرعباس یک نکته منفی وجود دارد و آن ‌هم عدم نقش ‌آفرینی بخش‌های نظارتی شهرداری بندرعباس و استان هرمزگان بوده است.

این منتخب مردم همچنین حراست و بازرسی شهرداری بندرعباس را به چالش کشیده و در یک انتقاد آشکار عنوان نمود: حراست و بازرسی شهرداری می توانستند با نظارت دقیق مانع از بروز تخلف و فساد شوند.اما دقت کافی را بخرج ندادند و لذا باید در این زمینه پاسخگو باشند. شهردار بندرعباس نیز باید پاسخگو باشد و اعلام کند آیا تاکنون از جانب بازوان نظارتی شهرداری به وی گزارش کتبی درزمینه تذکر و تخلفات ارائه‌ شده یا خیر؟ اگر این امر صورت نپذیرفته باشد، می بایست این بخش‌ها هم پاسخگو باشند. اگر این واحدها نظارت دقیقی بر حوزه خود می‌ داشتند و با هدف پیشگیری از بروز تخلف، قدم برمی ‌داشتند، قطعا تخلفی پیش نمیامد.

بواشه یادآور شد:در ماه‌های گذشته بنده و رئیس شورا طرح سوال از شهردار بندرعباس را کلید زدیم، اما متأسفانه به سیاسی‌ کاری متهم شدیم. درحالی که خدا را گواه می‌ گیریم هیچ بحث سیاسی و حزبی در میان نبود و تنها در پی رفع مشکل و دغدغه شهروندان و اعضای شورای شهر بودیم. اگر همان زمان از طرح سوال حمایت بیشتری می ‌شد و به جای واکنش به اظهارات نمایندگان و دامن زدن به حاشیه‌ها، نظارت بیشتری انجام می‌دادیم، مسلما دستاوردهای بهتری کسب می ‌کردیم و امروز وضعیت به مراتب بهتری داشتیم.

این عضو شورای شهر ضمن اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری بندرعباس افزود: بنده همان زمان‌ هم گفتم که انتصابات در شهرداری خارج از قاعده و بدون در نظر گرفتن شاخصه‌ها و ضوابط است، اما بازهم به دخالت در کار شهردار متهم شدم. البته هنوز هم دیر نشده و از اعضای شورای شهر می‌ خواهم در طرح سوال از شهردار پیشقدم شوند. ما هم به‌ عنوان یک سرباز در خدمت سایر اعضا هستیم و هر برنامه ‌ای که در این زمینه ‌دارند اقدام نموده و به امید خدا شاهد نظارت بیشتر باشیم تا مردم بدانند که نمایندگان آنها با فساد دستگاهی مخالف هستند و به‌ صورت جدی با آن برخورد می‌ کنند.

این اظهارات اسماعیل بواشه  در حالی مطرح می شود که عباس امینی زاده شهردار بندرعباس ماجرا را آنچنان مبهم و پیچیده ندانسته و می گوید: فساد و تخلفی اگر در میان بوده قائم به شخص است و نمی توان و نباید آن را به مجموعه تعمیم داد. برخی موارد هم درحال بررسی است و فعلا  نمی‌ توان درخصوص آنها اظهار نظر قطعی کرد.

وی خاطر نشان ساخت: وقتی که حجم کار زیاد شد اشتباه هم ممکن است رخ بدهد که تلاش کرده‌ایم این اشتباهات را به حداقل برسانیم. سعی ما بر این است، هر چه را که  آشکار و پنهان به ما می‌ رسد اصلاح کرده و جلوی بسیاری از مسائل را بگیریم. ما در این مدت حتی موارد اخراج فرد متخلف را هم داشته ایم، اما نیازی به رسانه ای کردن این موضوع نمی بینیم و معتقدیم آبروی افراد و خانواده های آنها باید محفوظ  بماند. به عنوان مثال دیدیم فردی در ابعاد کشوری دستگیر شده و مطالب دادگاه وی نیز علنی گردیده، اما در انتها تبرئه شده است.

امینی زاده  عنوان نمود: گاهی دستگاه‌های نظارتی متوجه مطلبی می‌شوند که ممکن است بنده متوجه نشوم، ولی هیچ‌ گاه از مدیر فاسد حمایت نکرده و انسان را نه جایز به خطا، بلکه ممکن به خطا می ‌دانم و در درجه اول منافع مردم و نظام برای ما مهم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن