اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش: دبیرکلّ جماعت خواستار توجّه بیشتر به جمعیت میلیونی دانش‌آموزان اهل‌سنّت شد

آوای سنت :  نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش: دبیرکلّ جماعت دعوت و اصلاح خواستار توجّه بیشتر به جمعیت میلیونی دانش‌آموزان اهل‌سنّت شد.

دکتر عبدالرّحمن پیرانی دبیرکلّ جماعت دعوت و اصلاح در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار احقاق حقّ دانش‌آموزان سنّی‌مذهب در برنامه‌های آموزشی شد.

متن نامه‌ی دبیرکلّ جماعت به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

وزیر محترم آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
همچنان که مستحضرید در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورات پیشگیرانه‌ی بهداشتی، به‌ویژه مراعات فاصله‌ی اجتماعی را ضروری ساخته است، غالباً آموزش غیرحضوری و رسانه‌ای جایگزین آموزش حضوری شده است. در این زمینه ابتکار دولت به‌ویژه آن وزارتخانه در همکاری با سازمان صدا و سیما نویدبخش آینده‌ای بهتر در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین است. امّا در این میان، تدریس کتاب‌های دینی ویژه‌ی اهل‌سنّت که متون مدوّن و مصوّب خودِ وزارت آموزش و پرورش است، در همه‌ی پایه‌ها و مقاطع تحصیلی از بخت حضور در سیما محروم مانده، جایی در برنامه‌های آموزشی رسانه‌ای کشور ندارد؛ همچنان که سال‌هاست خلأ استفاده از این منابع در دفترچه‌ی سوالات کنکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور بر دانش‌آموزان اهل‌سنّت سنگینی می‌کند و داوطلبان اهل‌سنّت، خارج از وظیفه‌‌ی تحصیلی مقرّر خود، از مفاهیم مغایر و یا دست‌کم متفاوت با باورهای خود مورد پرسش قرار گرفته‌اند.
جناب آقای وزیر! از آن‌جا که انتظار می‌رود آموزش و پرورش با برعهده داشتن رسالت و مأموریت مهمّ و بنیادین تمهید بستر وفاق و تفاهم و دگرپذیری میان اقوام و مذاهب، در پایبندی به کثرت‌گرایی، درک آفت‌ها و آسیب‌هاى ناآگاهی از تنوّع فرهنگی برای انسجام ملّی و گذر از تکنوازی‌های منافی توسعه‌ی پایدار، پیشرو و الهام‌بخش سایر بخش‌های جامعه و حکومت باشد، جماعت دعوت و اصلاح به عنوان یک تشکّل مدنی اهل‌سنّت، از جنابعالی انتظار دارد دستور فرمایید به منظور پاسداشت جایگاه فرهنگ‌ساز و انسان‌نواز آموزش و پرورش و نیز برای احقاق حق جمعیت میلیونی دانش‌آموزان اهل‌سنّت، تدریس کتاب‌های یادشده به لیست برنامه‌های آموزشی سیما افزوده شود.
با تجدید احترام
دبیرکلّ جماعت دعوت و اصلاح
٩٩/٠۶/٣١

رونوشت:

– جناب آقای مهندس محمودزاده، ریاست محترم فراکسیون نمایندگان اهل سنّت مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری لازم

– جناب آقای علی عسکری، ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت استحضار و مساعدت لازم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن