اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

دشمن از وحدت مسلمانان می‌ترسد

آوای سنت : امام جمعه سنندج حفظ وحدت میان اهل سنت و شیعه را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در کردستان هیچ مشکلی با هم نداریم.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: فرا رسیدن ماه مبارک مولود، ولادت منجی عالم بشریت پیامبر نور و رحمت(ص) و میلاد با سعادت امام جعفر صادق(ص) را خدمت همه مسلمانان جهان به ویژه مردم کردستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی کردستان را مرکز وحدت و اتحاد، علم، عرفان و معنویت توصیف کرد و گفت: مسلمانان شیعه و سنی در این استان با اتحاد، همبستگی و یکدلی در کنار هم زندگی کرده و هیچ مشکلی با هم ندارند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه هفته وحدت یک مسئله بسیار مهم میان اهل سنت و شیعه است، خاطر نشان کرد: دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول «هفته وحدت» نامیده شده، وحدت سر لوحه محبت، رحمت، مودت، اخوت و برادری بوده و نه تنها میان اهل شیعه و سنی بلکه در جهان اسلام یک اصل بوده که منجر به اتحاد میان همه مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه «هفته وحدت» یک مسئله بسیار مهم برای دشمنان دین مبارک اسلام است، تصریح کرد: دشمنان اسلام از روزی که دنیای اسلام یکپارچه شود، می‌ترسند و با ایجاد اختلاف و راه‌انداختن جنگ مذهبی در تلاش‌اند که بتوانند به راحتی مباحث اسلامی و ثروت‌های عظیم را چپاول و غارت کنند.

ماموستا رستمی بیان کرد: دشمنان می‌دانند بزرگترین اهداف دین مبارک اسلام وحدت، اخوت، برادری، اعتدال و میانه‌روی است نه تفریق و افراق، در آیه شریفه قرآن خطاب به همه مسلمانان نیز آمده که امت رسول‌الله، امت میانه‌رو است و این نشان می‌دهد دین اسلام دین عزت، کرامت، وحدت، مودت و رحمت است.

وی اظهار کرد: قرآن کریم همه بشریت را به سوی وحدت یعنی خشنودی ذات پروردگار از وحدت و اتحاد در میان مسلمانان، دعوت کرده و خداوند در سوره آل عمران آیه ۱۰۳ فرموده «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید« حق‌تعالی این آیه را به عنوان کمک به مسلمانان قرار داده و جامعه بشریت را از اختلاف و تمزق بیرون آورده و به سوی یک وحدت و اتحاد سوق داده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول را ماه عظمت و یک مسئله مهم برای وحدت جهان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: نامگذاری دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول پیام بزرگی برای همه انسان‌هاست چراکه قرآن کریم همه را به سوی وحدت دعوت کرده و یقیقاً روزی می‌رسد که جهان اسلام یکپارچه می‌شود.

وی به اهمیت وحدت اهل شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: دشمنان همیشه به دنبال تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی هستند چراکه می‌خواهند اتحاد و همدلی آنها گسیخته شود، بنابراین مسلمانان باید در جهت حفظ وحدت بیش از گذشته، انگیزه داشته باشند.

به گفته امام جمعه سنندج، حفظ وحدت دستور دین مبارک اسلام است، بنابراین باید وحدت بین مسلمانان حفظ شود چراکه دشمن از این وحدت می‌ترسد.

ماموستا رستمی به وظیفه علمای اهل سنت و تشیع در حفظ وحدت اسلامی در شرایط فعلی جامعه پرداخت و عنوان کرد: قرآن کریم فرموده که عالمان نگهبانان دین پروردگار هستند، علما باید مانند یک نگهبان برای حفظ دین پروردگار و حافظ دین و برنامه خداوند باشد، در طول تاریخ علما نقش اساسی داشته و همه مردم را به وحدت، اتحاد، اخوت و برداری دعوت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم خطاب به وارثین رسول الله (ص) می‌فرماید: ای پیامبر مردم را با درایت، عقلانیت و منطق به سوی دین پروردگار دعوت کن؛ لذا علمایان با درایت و عقلانیت باید مردم را به دین خدا دعوت کنند و آنها را نصیحت کرده که از اختلاف و تفرقه دوری کنند چراکه هر گونه اختلاف؛ کرامت، عزمت انسان و تنازع میان مسلمانان را پایین می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین قرآن کریم می‌فرماید ای پیامبر مردم را با حکمت و درایت و با سخنان شیرین به دین مبارک خداوند دعوت کن و با مناظره حسنه با مردم مناظره کن، پس وظیفه علما در مسئله وحدت و در این شرایط حساس که رسانه‌های بیگانه تبلیغات سو بر علیه مسلمانان می‌کنند، بسیار مهم است.

امام جمعه سنندج به گام‌های اولیه پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: اولین گام رسول الله(ص) تأسیس مساجد بود چراکه مسجد، پایگاه وحدت و مکان تمرکز و اجتماع مسلمانان است، دشمنان از قرآن کریم و مساجد شیعه و سنی و از اینکه دین اسلام که دین عداوت و ارزش دادن برای انسانیت بوده جهان را فرابگیرد، می‌ترسند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه پیمان رسول الله(ص) صلح میان تمام قبایل است، تصریح کرد: توسعه و عمران یکی دیگر از گام‌های پیامبر اکرم (ص) است چراکه دین مبارک اسلام برای توسعه آمده است لذا همبستگی شیعه و سنی باعث اخوت و برداری میان این دو اقوام و درک حقایق مسلمانان می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن