اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

دعوت اهل سنت خراسان‌شمالی برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آوای سنت : علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای از مردم ولایتمدار ایران خواستند، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با حضوری باشکوه و حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه گرامی دارند.

این بیانیه که نسخه ای از آن به ایرنا رسیده است، می‌افزاید: باتوجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن به فضل الهی و به برکت هوشیاری مردم و مسوولان، پرشورتر از سال های گذشته خواهد بود و موجب تقویت روحیه ملت های مظلوم جهان و نا امیدی هرچه بیشتر دشمنان خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان است که باعث شد دست مستکبران از ایران قطع شود و نظامی به میدان آمد که طنین آرمان‌هایش امروز از خاورمیانه تا قلب آمریکا شنیده می‌شود.

علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی در این بیانیه می افزایند: جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز در راستای تداوم تحقق آرمان های شهدا با حضوری پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، قدرت، وحدت و همبستگی ایران اسلامی را به رخ دشمنان خواهند کشید.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن‌های اهل سنت تشکل می‌دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن