اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

دعوت علمای اهل سنت خراسان جنوبی از مردم برای حضور در انتخابات

آوای سنت : علمای اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را ناامید می‌کند از مردم خواستند با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

سوت آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صدا درآمده و تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خراسان جنوبی به طور رسمی آغاز شد و شهر بیش از پیش حال و هوای انتخاباتی به خود گرفت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

بالاخره پس از ۳ ماه بررسی و صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت نظارت و شورای نگهبان با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت نظارت و شورای نگهبان همچنین تغییر حوزه انتخابیه و انصراف برخی داوطلبان در حال حاضر ۱۱۴ نامزد تایید صلاحیت شده در خراسان جنوبی با هم رقابت می‌کنند.

دغدغه‌های مردم این روز‌ها با توجه به شرایط موجود شاید پررنگ‌تر از ادوار گذشته انتخابات باشد و همین هم موجب شده مردم برای شرکت در انتخابات مصمم‌تر از همیشه باشند چرا که شرکت در این انتخابات و تعیین اعضای خانه ملت در رفع مشکلات امروز مردم بسیار حائز اهمیت است.

مردم به خوبی می‌دانند مشارکت آنان نقش تعیین کننده‌ای در آینده خود و فرزندانشان خواهد داشت و از هیچ تلاشی برای داغ کردن تنور انتخابات دریغ نمی‌کنند. اگرچه کاندیداهای خراسان جنوبی از مدت‌ها قبل با یارکشی‌ها و برگزاری نشست‌های شبانه زنگ تبلیغات زودهنگام را به صدا در آورده‌اند اما با اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده این افراد با خیال راحت بر تحرکات تبلیغاتی خود افزوده و هر روز سر از یک منطقه استان در می‌آورند، اما از آنجایی که درصد زیادی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، همچنان حضور داوطلبان در این مناطق و دیدار چهره به چهره با اقوام متفاوت پررنگ‌تر است.

برخی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با حضور در روستاها از رزومه سیاسی و تحصیلاتشان برای راهیابی به بهارستان بزرگنمایی می‌کنند و برخی حتی نمی‌دانند گرایش سیاسی چیست و تنها دوست دارند، مطرح شوند. برخی؛ از برنامه‌ها و اهداف خود برای توسعه حوزه انتخابیه می‌گویند و برخی دیگر انگار فقط برای کسب نام و محک زدن خود آمده‌اند.

حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می‌شود

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را ناامید می‌کند و زمینه ساز اقتدار نظام است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: همه ما به عنوان یک ایرانی تکلیف و وظیفه داریم که برای تصمیم‌گیری در سرنوشت خودمان در انتخابات شرکت کنیم.

مولوی سیدمحمد حسینی با تاکید بر اینکه حضور همه مردم در انتخابات در ایران اسلامی سرنوشت‌ساز است گفت: در کشور ما تمام مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند، حتی رهبری هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ملی، شرعی و قانونی تک تک افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران است که در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و سرنوشت خودشان و کشورشان را به نحو احسن رقم بزنند بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث قوت و دلگرمی نماینده منتخب می‌شود.

مولوی حسینی با بیان اینکه نماینده انتخاب شده با قدرت بیشتر می‌تواند مشکلات مردم را پیگیری کند و قانون‌گذاری انجام دهد و در مجموع حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می‌شود ادامه داد: مردم باید از بین تمام نامزدها فرد اصلح‌تر و کارآمد را انتخاب کنند تا بتوانند با تمام قدرتمند مشکلات مردم را پیگیری کند.

حضور در انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور است

امام جمعه اهل سنت زیرکوه نیز با بیان اینکه شرکت در انتخابات اهمیتش از جایی مشخص است که ما پایبند به اسلام و قرآن هستیم افزود: براساس وظیفه شرعی، اسلامی و ایمانی می‌طلبد که همه مردم در انتخابات پیش‌رو حضور حداکثری داشته باشند.

مولوی سیدمصطفی حسینی افزود: حضور در انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور و جامعه است و اگر به دنبال این هستیم که کشور ما به ترقی و پیشرفت برسد، باید با شرکت در انتخابات از انقلاب و نظام خود حمایت و پشتیبانی داشته باشیم.

مولوی حسینی با تاکید بر اینکه اگر اعتقاد داریم که باید کشورمان در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و تعالی برسد و دست اجانب از آن کوتاه شود باید تمام آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند گفت: شرکت در انتخابات امری مقدس و سرنوشت‌ساز است انتظار این است که همه افراد جامعه با بصیرت و آگاهی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کند

امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز در این باره گفت: شرکت در انتخابات مایه آبروی نظام است و همه مردم باید مشارکت حداکثری داشته باشند.

مولوی غلام‌حیدر فاروقی افزود: حضور پرشور در انتخابات حمایت از نظام و انقلاب است و وظیفه همه مردم است که در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به تاثیر رای مردم در عرصه داخلی و بین المللی گفت: تاثیر انتخابات در عرصه داخلی باعث اقتدار و پشتیبانی از نظام می‌شود و در عرصه‌های بین المللی هم دشمنان که تبلیغات سوء دارند و به دنبال توطئه و دشمنی بر علیه ما هستند، ناامید می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند عنوان کرد: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته و همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم به خصوص جامعه اهل سنت در انتخابات و دعوت از آنان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ ملی بوده که می‌طلبد مدنظر تمامی افراد جامعه قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن