اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دلگان الگوی تمام عیار وحدت و همدلی است

توصیه امام جمعه اهل سنت دلگان بر حفظ وحدت

آوای سنت : خطیب نماز جمعه اهل سنت دلگان بر حراست و حفاظت از وحدت موجود در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش آوای سنت مولوی سعید فضل اللهی در سخنرانی خود در نماز جمعه اهل سنت دلگان (۱۷بهمن۹۹)  تاکید کرد: خدمات نظام و انقلاب برای کسی پوشیده نیست بخصوص برای ما مردم دلگان، در واقع دلگان ثمره انقلاب است. با مقایسه وضعیت دلگان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب می‌توان دید که چه تحولی در این منطقه آمده.

وی افزود: رمز پیروزی انقلاب وحدت و همدلی مردم بود. مسئله شیعه و سنی مطرح نبود. بلکه اسلام خواهی مردم بود که با وحدت و همدلی در کنار رهبر کبیر انقلاب، انقلاب را رقم زدند و راه حفظ انقلاب هم همین وحدت و همدلی است. به برکت انقلاب اسلامی است که در دلگانی که ما قبل از انقلاب هیچ مسجدی و مکتب قرآنی نداشتیم اما امروز شاهدیم چه اندازه مساجد و مراکز دینی وجود دارد. در ادامه مسیر انقلاب هم اگر خواهان حفظ ارزش‌های انقلاب هستیم باید ضمن رعایت وحدت و همدلی، آزادی مذهبی وجود داشته باشد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد :چنانکه تا الان ما برای ساخت مساجد و مراکز دینی مشکلی نداشتیم همچنان انتظار داریم این آزادی برای جامعه اسلامی حفظ شود و مشکلی در ساخت مساجد و مراکز دینی ایجاد نشود. و مسئولان هم دقت کنند طبق آزادی که قانون اساسی به مذاهب اسلامی داده رفتار کنند و نگذارند کسی سلیقه‌ای رفتار کند چون رفتار سلیقه‌ای لطمه به وحدت امت اسلامی می‌زند.

مولوی فضل اللهی در بخش دیگری از بیانات خود گفت : مسئولان و همه کسانی که دلسوز نظام و انقلاب اسلامی هستند در خصوص ساخت مساجد با در نظر گرفتن جایگاه والای مساجد در جامعه اسلامی رفتار کنند. اگر مسجد یا مرکزی دینی مشکلی دارد سعی شود با گفتمان و از مسیر قانونی مشکل آن را حل کنند و خدایی ناکرده مسئله به جایی نرسد که آجری از مسجدی تکان بخورد و اسم تخریب بر آن عنوان شود و این به نفع جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه دلگان تصریح کرد:الحمدلله دلگان الگوی عملی وحدت شیعه و سنی است. مردم شیعه و سنی این منطقه سالهاست که با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند و هیچ وقت از لحاظ مذهبی آسیبی متوجه این جامعه نشده.در دلگان هم مسئولان و هم برادران شیعه ما که علاوه بر برادری مذهبی با هم قرابت فامیلی دارند نسبت به اهل‌سنت دلگان شناخت کامل دارند و هیچ مارکی از قبیل مارک «وهابی» و غیره هم به اهل‌سنت دلگان نمی‌چسبد. ما اهل‌سنتیم و رویه ما هم همان رویه اهل‌سنت استان و ایران اسلامی است که اعتدال و میانه‌روی است.

خواسته ما از آگاهان جامعه، از علمای شیعه و سنی، دلسوزان نظام جمهوری اسلامی، سران طوایف و سایر بزرگان که در منطقه هستند، است که به افراد چه مسئول و چه غیر مسئول اجازه ندهند که به وحدت لطمه بزنند و چنانکه تا الان بدون هیچ مشکلی کنار هم زندگی کردیم با همین آزادی و بدون هیچ محدودیتی به انجام فعالیت و ساخت مساجد و مراکز دینی ادامه دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن