اهل سنت ایرانعمومی

دوری از اخلاق پیامبر اسلام موجبات جنایت‌های امروز است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان با بیان اینکه جنایت‌هایی که امروز در دنیا انجام می‌شود به خاطر دوری از اخلاق پیامبر گرامی اسلام است، گفت: دشمنان نمی‌خواهند که ما مسلمانان با هم متحد باشیم.

مولوی سید احمد عبداللهی،  در همایش بزرگ امت محمد (ص) که به عنوان برنامه محوری هفته وحدت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی درمیان برگزار شد، اظهار کرد: با ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) جهان منور و کشتی طوفان زده بشر به ساحل سعادت منتقل شد، پیامبر با نور خود جهان را منور کرد و از پیشانی بشر غبار ذلت را پاک و از پای بشر زنجیر اسارت و غلامی را باز کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه جنایت‌هایی که امروز در دنیا انجام می‌شود به خاطر دوری از اخلاق پیامبر گرامی اسلام است، بیان کرد:  دشمنان نمی‌خواهند که ما مسلمانان با هم متحد باشیم و هیچ وقت خیر مسلمانان را نخواستند. در چنین شرایطی اتحاد بین مسلمانان در جهان نعمت است که باید حفظ و تقویت شود.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان گفت: در شرایطی که جهان و جزیره العرب پر از شرک و بت پرستی بود با ولادت رسول الله جهان منور شد و یکی از اشتراکات مهم ما مسلمانان وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) است. پیامبر ما پریشانی، رنج و اختلاف را برای امت نمی‌خواست و توانست ۲ قبیله اوس و خزرج را با قلب رئوف خود در کنار هم قرار دهد.

مولوی عبداللهی بیان کرد: ما مسلمانان در جهان اسلام امکانات، نیروی انسانی، ثروث و منابع خدادادی زیادی داریم اما متاسفانه اخلاق نبوی در بین ما کم است و قساوت قلب، خونریزی و جنایت‌هایی که در بین مسلمانان انجام می‌شود به دلیل دوری از اخلاق پیامبر است.

وی بیان کرد: در یک ماه گذشته سه انفجار در کشور همسایه پاکستان داشتیم که در یکی از این حوادث تعدادی زیادی از علمای اهل سنت کشته شدند؛ اینها دشمنان اسلام را خوشحال می‌کند و از طرفی قساوت قلب و دوری از اخلاق نبوی است. اختلاف و درگیری ما برای پیامبر ناراحت کننده است چرا که ایشان هرگز اختلاف امت خود را نمی‌خواهد.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه خواسته قرآن و اسلام این است که اختلافات را کنار بگذاریم چراکه ما امت واحده هستیم افزود: قرآن قبل از امر به وحدت، امر به تقوا می‌کند. چراکه کسی برای اسلام و مسلمین دل می‌سوزاند که با تقوا و خداترس باشد. در شهرستان مرزی درمیان فضای همدلی و تقریبی وجود دارد و از این پس هم تقویت خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با تشکر از حضور مستمر استاندار خراسان‌جنوبی در شهرستان مرزی درمیان گفت: خواسته چندین ساله مردم شهرستان از جمله موضوع مصلی شهر اسدیه با دستور ویژه استاندار و تلاش فرماندار شهرستان محقق شده‌ که دعای خیر مردم بدرقه راهتان است.

وی ادامه داد: موضوع مصلی شهر اسدیه ۳۰ سال بلاتکلیف بود که با دستور ویژه استاندار خراسان‌جنوبی و تلاش فرماندار درمیان محقق شد. خدمت کردن به مردم زمینه ساز وحدت و انسجام بوده از طرفی وحدت زمینه ساز امنیت است.

وی وحدت و امنیت را لازم و ملزوم هم دانست و بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که در حد مقدورات و امکانات کشور در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند چرا که مشکلات و گرفتاری‌ها با همت و تلاش مسئولان حل شدنی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن