اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

دکتر پیرانی: اقدام امارات عهد شکنانه بود

آرمان آزادی فلسطین اولویت نخست است

آوای سنت : دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح اقدام امارات متحده عربی در زمینه برقراری مناسبات با رژیم صهیونیستی را اقدامی عهد شکنانه قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت دکتر عبدالرحمان پیرانی شامگاه چهارشنبه ٢٩ مردادماه دیدار مجازی با مسؤولان و معاونت‌های شعب و دفاتر جماعت دعوت و اصلاح تاکید کرد : متأسّفانه در شرایطی که جامعه بشری بویژه دنیای اسلام با چالش‌‌‌‌ها و دشواری‌‌‌‌های مختلفی مواجه است و از هر زمانی بیشتر به وداد و وفاق نیاز دارد، شاهد اقدام عهدشکنانه امارات متّحده‌ی عربی در عادّی‌سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل و به فراموشی سپردن مسأله‌ی نخست جهان اسلام؛ آرمان آزادی فلسطین و سرزمین‌‌‌‌های اشغالی و قدس شریف هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آرمان آزادی فلسطین را مساله نخست جهان اسلام و اولویت اول امت اسلامی قلمداد کرد.

دکتر پیرانی در ادامه در زمینه موضوعاتی همچون اهمیت و جایگاه واقع بینی ،ارتقای کیفیت روابط اهل ایمان و اعتماد به نفس فردی و جمعی مباحثی را بیان کرد.

این استاد شاخص اهل سنت در ذیل بخش واقع بینی گفت: رسالت دین مبین اسلام این است که با شرایط موجود و ظرف زمان و مکان و اشخاص حکیمانه تعامل نماید و با تبیین هدایت ربانی ارتباط اهل ایمان با وحی الهی را برقرار و حفظ نماید. حتی برخی از علما و ائمه بزرگوار و اندیشمند مانند امام ابوحنیفه و امام شافعی رحمهم الله از فقه افتراضی و ایجاد آمادگی برای تعامل با بلایا و حوادثی که احتمال وقوعشان متصوّر است ولی هنوز اتّفاق نیفتاده، جلوتر از فقه واقع و یا واقع‌‌‌‌بینی، از آینده‌‌‌‌پژوهی سخن گفته‌‌‌‌اند که در عصر ما به موضوعی مهم تبدیل شده است و برخی از مراکز استراتژیک در کشورهای پیشرفته بدان می‌‌‌‌پردازند.

لذا انتظار می‌‌‌‌رود اهل ایمان بویژه فرزندان بیداری اسلامی و حرکت‌‌‌‌های پیشرو و دعوتگر بجای دلواپسی و به عزای گذشته نشستن و توقّف زمان و تحوّلات را آرزو نمودن، با طیب خاطر تحولات، تغییرات و پدیدار شدن اوضاع جدید را تحمّل نموده و با بهترین شیوه‌‌‌‌ی ممکن و با واقع‌‌‌‌بینی لازم و فهم صحیح زمان و شرایط پیش‌‌‌‌رو از ظرفیت‌‌‌‌ها و امکانات موجود و تکنولوژی روز استفاده لازم ببرند و فعّالانه و کنشگرانه عامل موفّقیّت و سهیم در برون‌‌‌‌رفت از مشکلات بوده، وظیفه و رسالت خود را نسبت به خانواده، جماعت و جامعه به خوبی ادا نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن