اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

دیدار فعالان اهل سنت با رئیس جمهور باعث تقویت وحدت می شود

آوای سنت: یک عضو جماعت تبلیغ و جماعت دیدار علما و نخبگان اهل سنت با رئیس جمهور را مفید و در مسیر تقویت وحدت دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا جان محمد حوت در گفتگو با خبرنگار ما، برنامه دبدار نخبگان و علمای اهل سنت با رئیس جمهور را اقدامی هدفمند و تاثیرگذار برای ایجاد همدلی و مبدت بیشتر میان مذاهب اسلامی خواند و گفت: این دیدار همچنین فرصتی بود تا نمایندگان اهل سنت در چهار سوی کشور، مطالبات شان را از تریبون به سمع و نظر رئیس‌جمهور برسانند. در گفتمان های چهره به چهره مشاهده شد که اکثر شرکت کنندگان در این دیدار وحدت عملی را مهمترین نیاز امروز امت اسلامی دانسته و بر این مسئله تاکید داشتند.

مولانا حوت با یادآوری این مطلب که بسیاری از اهل سنت خود را از دورتربن نقاط به محل دیدار رسانده بودند، افزود: دغدغه اصلی بک مسلمان در درجه اول باید اجرای تکلیف دین بر اساس دستورات قرآن کریم باشد. این یک رسالت حیاتی برای کسی است که امتی بودن را مایه عزت و افتخار خود می داند، اما از شعار تا عمل فاصله بسیار است. دعوت به وحدت و انسجام اسلامی برگی زرین از امر به معروف را شامل می شود. بزرگان دین در اجرای تکلیف و رسالت بزرگ، خانه و کاشانه خویش را ترک کرده و مردم سایر نواحی را به اقتضای امکانات آن زمان به اسلام دعوت می دادند.

این عضو جماعت تبلیغ، اراده عمل را باعث آسان شدن اهداف رسالت دانست و اظهار داشت: قران کریم رونق و برکت زندگی است و اگر می خواهیم مشکلات بر ما آسان شوند، باید عامل به اجرای تکالیف در هر شرایط باشیم. اگر امروز همه مشکلات معیشتی حل شوند، ولی دین در بین نباشد، حاصل کار ما مانند مردمانی خواهد بود که سرزمین های حاصل خیز را به اختیار خود در آوردند و در غالب تشکیل امپراطوری های قدرتمند بر دنیا حکمرانی می کردند، اما امروز هیچ نام و نشانی از آنها در بین نمی باشد. صحابه بزرگوار با کمترین امکان و امکانات پا در رکاب نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم گذاشتند و نام شان در تاریخ جاودانه ماند.

مولانا حوت میل به عادی سازی روابط از سوی کشورهای اسلامی را به نفع دنیای اسلام توصیف و تاکید کرد: دولت های مسلمان قدرت و توانایی کافی برای برون رفت از مشکلات را در اختیار دارند‌. اگر تابع به وحدت و همزبانی باشیم از زیر سلطه استعمار و وابستگی به بیگانه خارج خواهیم شد. آگاهی از دانش و مفاهیم قران کریم را سرلوحه قرار دهیم. تعالیم رسول گرامی اسلام دروازه پیشرفت را بر امت هموار ساخت. اختلافات را در حدی بزرگ نکنیم که باعث سردی روابط گردد.

این عالم اهل ‌سنت همچنین گفت: قران کریم دشمنانی قسم خورده دارد که در کمین نشسته اند و از کوچکترین شکاف و روزنه ها برای ضربه زدن به اسلام بهره می برند. بسیاری از مشکلات اخیر دنیای اسلام به خاطر سردی روابط و شکاف ها بوده و هزینه های زیادی را به امت مسلمان تحمیل کرده است‌. مشکلات با همدلی و نشست در دایره وحدت برطرف خواهند شد. اخلاق نبوی، عطوفت، گذشت و مهربانی را سرلوحه قرار دهیم. رنج های دنیایی روزی به پایان خواهد رسید. در هر عملی، خدا، قرآن و انسانیت را در نظر گرفته و سرانجامی نیک از خود بافی بگذاریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن