اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دین اسلام برای نجات از آفات و بلایا برنامه و راهکار دارد

آوای سنت : شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، روز جمعه (۳۰ خرداد ۱۳۹۹) در جمع نمازگزاران اهل‌سنت زاهدان، ضمن توصیۀ جهانیان به توجه به پیام‌های قرآن و سنت، بر لزوم «کثرت دعا و استغفار»، «تجدیدنظر در زندگی» و «رعایت حقوق‌الله و حقوق‌الناس» در شرایط کنونی جهان تاکید کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: مطلب و تحلیلی را خواندم که یکی از کارشناسان پیرامون شیوع بیماری کرونا در جهان گفته بود که امروز دنیا در رابطه با معالجۀ کرونا با بن‌بست مواجه شده و ادعا کرده بود که دین اسلام هم به‌عنوان آخرین دین در این زمینه هیچ برنامه و راهکاری ندارد!
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن انتقاد از چنین دیدگاهی، خاطرنشان کردند: علاج این مریضی در قرآن و سنت موجود است. راه خلاصی از کرونا و سایر امراض و آفات بازگشت به آموزه‌های قرآن و حدیث است. راه علاج کرونا این است که انسان‌ها از شرک، پرستش غیر خدا، عبادت صلیب، ظلم و جنایت، فساد، زنا، بی‌حجابی، نوشیدن مشروبات الکلی و سایر گناهان دست بردارند و جلوی ظلم و فساد و بی‌عدالتی را بگیرند. اگر مردم دنیا از گناه و تعدی به حقوق‌الله و حقوق‌الناس دست بکشند طولی نمی‌کشد که الله تعالی بیماری کرونا و سایر امراض و بلایا را از بین می‌برد.

خطیب جمعه زاهدان اظهار داشتند: این یک واقعیت است که آوردن و برطرف‌کردن تمام امراض و آفات در دست پروردگار است. چرا جهانیان به پیام‌های قرآن و پیام‌‌های آخرین پیام‌آور الهی توجه نمی‌کنند؟! چرا انسان‌ها واقعیت‌ها را نمی‌بینند و حق را نمی‌گویند؟ چرا عقلای قوم مردم را از ظلم و فساد منع نمی‌کنند؟ الله تعالی می‌فرماید: «فَلَوْلَا کَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِکُمْ أُولُو بَقِیَّهٍ یَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِی الْأَرْضِ إِلَّا قَلِیلًا مِمَّنْ أَنْجَیْنَا مِنْهُمْ وَاتَّبَعَ الَّذِینَ ظَلَمُوا مَا أُتْرِفُوا فِیهِ وَکَانُوا مُجْرِمِینَ» [هود: ۱۱۶]

ایشان در ادامه افزودند: پیام دین اسلام برای جهانیان آن است که هنگام مواجهه با آفت و بلا و عذاب به خدا برگردید و زاری و تضرع کنید؛ «فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ» [أنعام: ۴۳].
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: راه خلاصی و نجات از تمام آفات و امراض ایجاد تغییر در خود، پناه‌بردن به الله تعالی و توسل به نماز و دعا و استغفار و برگشت به سنت رسول‌الله است. اما افسوس که جهانیان فقط به دنبال راهکارهای ظاهری و در انتظار کشف واکسن هستند و به علاج‌های حقیقی و راهکارها و توصیه‌های تجربه‌شدۀ قرآن و سنت توجه نمی‌کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: در این شرایط خاص باید بیش از گذشته به نمازها پایبند باشیم و نماز نفل هم بخوانیم. باید به توبه و استغفار و دعا و تضرع و پرداخت صدقات و خیرات بیفزاییم و در خودمان تغییر ایجاد کنیم.

مولانا عبدالحمید در عین‌حال در کنار تاکید بر توجه به آموزه‌ها و توصیه‌های قرآن و سنت در مواجهه با امراض و آفات، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله «استفاده از ماسک» و «رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه و تاکید کردند.

مدیر دارالعلوم زاهدان در پایان سخنان‌شان ضمن اظهار تأسف از وفات شماری از «انسان‌های صالح و مفید» در روزهای اخیر در استان سیستان‌وبلوچستان، درگذشت این افراد را «نقصانی بزرگ برای جامعه» دانستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن