اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دین گریزی عامل انحطاط اخلاقی در جامعه غربی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قره بولاغ فقدان دین داری اسلامی را دلیل فروپاشی اخلاق در غرب عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، امجد آخوند نظری، نگاه واقع بینانه به جهان هستی و شناخت رویداهای مختلف درون آن را متضمن استفاده از حواس خمسه، عقل و وحی الهی خواند و گفت: فهم و درک حقیقت دنیا و دانستنی های پیرامون آن موجب پیدایش عقاید و ایده های ارزشمند در نزد مخاطب شده و شخص را به حد کمال می رساند. بدین جهت علما شناخت دنیا و متعلقات وابسته به آن را مسلتزم تنی چند معیار تعیین کرده اند. هر ادعایی می بایست بر اساس دلایل مستند و مدارک مستدل قابلیت ثابت شدن داشته و به تایید عقل و منطق رسیده باشد.

آخوند نظری دومین معیار برای شناخت از جهان هستی را ایجاد شوق و نشاط در افراد و ایجاد امیدواری در رسیدن به امیدها و آرزوهای شان دانست و اظهار داشت: آرمان خواهی و ایده آل طلبی به زندگی معنا بخشیده و انسان های آرمان گرا بوسیله علم به حرکت و پویش در می آیند. در نظر داشته باشیم که اهداف و معیارهای انسانی باید برگرفته از آموزه های اسلامی و دین مقدس الهی باشند. کسب رضایت باریتعالی، داخل شدن به جنت و همنشینی با انبیا و اولیا را مبنای معیارها و آرمان های ایده آل تعریف کرده و زندگی را بدین سان به سامان برسانیم.

امام جمعه قره بلاغ یکی دیگر از معیار های شناخت بهتر جهان هستی را در مسئولیت پذیری افراد برشمرد و تاکید کرد: مدیریت مسئولیت های شخصی و اجتماعی یکی از مهمترین فاکتورها در برنامه روزانه همه اشخاص است. زمانی که متعهد به انجام اموری می شویم خود را پلیس و ناظر بر اعمال خود دیده و در حد توان خدمات لازم را به بهترین نحو ممکن ارائه دهیم. نظارت بر رفتارها موجب می شود تا فرد به درک و مفهوم بهتری از زندگی رسیده و همه افعال بیهوده و پوچ را از پیرامونش حذف و ریشه کن نمایند. سربلندی را هدف تعریف کرده و طالب خوشبختی واقعی و دائمی باشیم.

آخوند نظری در اینباره یادآور شد: پیروان تمامی ادیان و مذاهب در حواس خمسه با یکدیگر مساوی و برابر هستند، لیکن آنچه که امت محمدی را از سایر ادیان و عقاید متمایز می کند تابع بودن به فرامین کتاب قانون الهی یعنی قرآن مجید و همچنین پیروی از احادیث گهربار نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم می باشد. قرآن کریم عقاید مکاتبی که دین، ارزش و خوشبختی را در غیر از کلام خدای متعال جستجو می کنند بیهوده دانسته و به هیچ وجه آنها را نمی پذیرد. لذا هر انسانی که به غیر از اسلام تمکین ورزد به گروه زیانکاران خواهد پیوست. همه افرادی که از هوا و هوس اطاعت کرده اند به زعم کلام حق از دسته گمراهان می باشند. رسول گرامی ما، هلاکت را در بخل ورزی، خودخواهی و غفلت از دین می داند. افکار واهی و غلط از دیر باز تاکنون به اضمحلال رفته و منجر به فروپاشی شده اند. غرب گرچه در صنعت سرمایه داری به پیشرفت های چشمگیری رسیده است، ولی آنها در اخلاق و رفتار مشکلات زیادی داشته و از ارزش های والای انسانی به دور مانده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن