اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

راه و روش بزرگان دین برای ما حجت است

آوای سنت : خطیب جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: راه و روشی که بزرگان دین انتخاب کرده اند برای زندگی ما انسان ها دلیل و حجت است.

آخوند «زین العابدین قدیری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع چنارلی با اذعان بر اینکه کردار و گفتار بزرگان دین مبین برای ما ملاک عمل است، اظهار کرد: شخصیت های بزرگی در تاریخ اسلام آمدند و همگی هم رفتند و برای زندگی آنها برای انسان های دیگر عبرت است، هیچ یک از آنها برای فوت و از دنیا رفتن یکی از آنها گریه و زاری نکردند؛ بلکه راه و سیره آنها را در زندگی بکار بستند.

به گفته وی؛ خداوند می فرماید وظیفه شما است که در راه خدا گام بردارید و سعی کنید مثل انبیا، بزرگان و صلحا باشید و اعمال نیک آنها را انجام دهید.

خطیب جمعه اهل سنت چنارلی با اعلام اینکه امام حسین (ع) برای اعتلای کلمه حق قیام کرد و حتی در این راه شهید شد، ابراز کرد: امروز وظیفه ما مقاومت در برابر ظلم و ستم است و خداوند گریه و زاری را از ما قبول نمی کند.

وی افزود: ضروری است در زندگی راه و روش خودمان را مطابق با راه و روش پیامبر اسلام (ص) و خلفای بعد از ایشان کنیم که خداوند و دین این کار را از ما می خواهد.

آخوند قدیری روز عاشورا را روز بزرگی در تاریخ بشریت دانست و گفت: اتفاقات بزرگی از جمله خلقت انسان در این روز، هبوط انسان به زمین، طوفان نوح، رفتن حضرت یونس به داخل شکم ماهی، خاموش شدن آتش نمرود، به هلاکت رسیدن فرعون در رود نیل و عاشورای حسینی رخ داده است که هر کدام از آنها درس و عبرتی برای ما انسان ها است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن