اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

رمضان فرصت ارزشمند برای تمرین اخلاق حسنه است

مولانا ساداتی: افراد مسئول جنایتکاران را به عدالت بسپارند

آوای سنت :مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان در مراسم نمازجمعه اهلسنت سراوان با بیان اینکه تعرض به جان و مال مردم مورد غضب پروردگار است اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز مواردی از تعرض به جان و مال مردم و ریختن خونهای ناحق بوده است که این اعمال و رفتار مورد غضب الله متعال است.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: ارتکاب گناهان نا بخشودنی قتل و غارت و سرقت ؛ از قساوت قلب و نیز شکستن حرمت این ماه است و این اعمال قبیح دراین ماه زشت تر و سنگین ترند.
مولانا ساداتی گفتند : امنیت وقتی برقرار می شود و اطمینان و آرامش در یک جامعه بوجود می آید که افراد جامعه احساس مسئولیت نمایند و نیز حق مظلوم از ظالم گرفته شود.
ایشان افزودند : ظالمین و مجرمین در هر لباس و مقام که باشد ؛ افراد مسئول با عمل به مسئولیت خود عندالله و عندالناس این جنایتکاران را دستگیر و به عدالت بسپارند.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش نخست سخنان گفتند: رمضان ماه سازندگی و تغییر رفتار و اخلاق نادرست و ماه تزکیه و پالایش نفس از آلودگی های معاصی است ، تحصیل اخلاق نیک و پرهیز از بداخلاقی ها را که از مقتضیات رمضان و روزه است را بویژه در این ماه مبارک باید تمرین و رعایت کرد.
خطیب جمعه اهلسنت سراوان افزود: اخلاق حسنه در امور زندگی و محیط اجتماعی با اهمیت است ، سنگین ترین چیز در ترازوی اعمال مومن در روز قیامت اخلاق است ، رسول الله صلی الله علیه وسلم کاملترین مومنان از نظر ایمان را کسی فرمودند که اخلاقش از همه بهتر باشد، آنحضرت فرمودند محبوبترین شما نزد من و نزدیکترین شما به من در روز قیامت خوش اخلاق ترین و متواضع ترین شماست.
مولانا ساداتی ابراز داشت: با توجه به نقش مهمی که حسن خلق در تکمیل بنای ایمان دارد ، همواره در رفتار و عملکرد خود بهترین ها را گزینش کرد و از خلق و خوی زشت باید پرهیز نمود ، این ماه برای تحقق این امر مهم بهترین فرصت ارزشمند است که لحظه های ملکوتی و معنوی این ماه را به هدر ندهیم.

مدیر دارالعلوم سراوان تاکید کرد: ترک منکرات و توبه از گناهان و ادای حقوق همنوعان در همزیستی و معاملات و معاشرت برترین عبادتها است ، اگر شخصی نوافل و مستحبات راهم انجام دهد اما در کنارش از گناه و معصیت پرهیز نمی کند این عبادت مورد رضای الله تعالی قرار نمی گیرد و کارساز نیست ، ملاک تنها نماز و عبادات ظاهری نیست بلکه عباداتی که تاثیرگذار باشد و از گناه و فساد دور نگه دارد و قرب الله تعالی حاصل شود بنا به فرمایش رسول الله صل الله علیه وسلم پرهیز از گناه بالاترین عبادت است.
مولانا ساداتی تصریح نمود: اطاعت و فرمانبرداری الله تعالی در عبادت مخلصانه به ذات باریتعالی و دوم اداء حقوق دیگران و آزار نرساندن به مردم و مخلوق الله تعالی است.
ایشان همچنین در بخش پایانی سخنان اظهار داشتند: توصیه های بهداشتی در سلامت جامعه و افراد را مدنظر قرار بدهید و نباید سهل انگاری کرد ، وظیفه دینی اسلامی است ، رعایت نکردن موجب آلودگی شخص به ویروس و نیز سرایت به دیگران است که نقض حقوق به شمار می رود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن