اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

زندگی حضرت حسین (ع) درس بزرگ مقابله با «ظلم و کفر» است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت دهستان حصارچه راز و جرگلان گفت: زندگی حضرت حسین (ع) درس بزرگ مقابله با «ظلم و کفر» است.

محمد آخوند پروانه در گفت‌وگویی ، اظهار داشت: شهادت یک بشارت و یک فتح باب برای تقویت دین اسلام است، شهدا روز قیامت در درجه انبیا محشور می‌شوند و شهید با نور خداوند نگاه می‌کند. بر اساس آیات سوره نور خداوند نور و خالق و موجود تمام مخلوقات است و همانند چراغی است که همه جا را روشنایی می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت تاریخی دوران امام حسین(ع) افزود: در آن زمان دشمن آن چنان محیط را آشفته و دچار تشویش کرده بود که برای امام حسین (ع) دو راه وجود داشت یا بیعت می‌کرد و تن به ذلت می‌داد و یا با انتخاب شهادت درس مردانگی و جوانمردی را به بشر می‌داد که آن حضرت با انتخاب راه دوم درس‌های بزرگی به ملت جهان آموخت.

امام جمعه اهل سنت دهستان حصارچه راز و جرگلان گفت: از عقاید اهل سنت است که اگر کسی به اهل بیت(ع) رسول خدا و همسران نبی مکرم اسلام (ص) و صحابه احترام نگذارد و محبت آن‌ها را در دل خود نداشته باشد در مذاهب اهل سنت جایی ندارد.

آخوند پروانه تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) نماد عظمت و حقانیت دین مبین اسلام بود و این قیام سبب شد تا بسیاری از فتنه‌ها و ترفندهای شوم دشمنان خنثی شده و به خودشان بازگردانده شود.

وی افزود: از ارادت اهل  سنت خراسان شمالی به امام حسین (ع)، صدقه دادن و دعوت از ریش سفیدان جهت خواندن فاتحه برای شادی روح  امام حسین (ع) و شهدای کربلا یکی از رسومات مهم و دیرینه ترکمن‌های خراسان شمالی در روز عاشورا است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن