اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

سنندج در وضعیت بحرانی

نه فوتی کرونایی در یک روز

آوای سنت : تحلیل غریب سجادی عضو شورای شهر سنندج درباره آخرین وضعیت ابتلای ساکنین این شهر بە ویروس کرونا نوشت :

۱- متاسفانه وضعیت سنندج نه تنها قرمز و بحرانی است بلکه در صورت تداوم سهل انگاری و عدم بازنگری در رفتارهای اجتماعی و اقتصادی و البته اداری می تواند به فاجعه جبران ناپذیر تبدیل شود.
۲- امروز فقط در چند ساعت گذشته یعنی تا ساعت ۱۳ در بیمارستانهای سنندج ۹ نفر مشکوک و مبتلای قطعی به کرونا فوت کردەاند که ۶ نفر آنها تا ساعت ۱۴ در بهشت محمدی سنندج دفن شدەاند.

۳- آنچە که جای نگرانی است این است که در حال حاضر تستهای تشخیص کرونا, کە مبنای اعلام آمار مبتلایان و مرگ و میر است تنها ۳۰ درصد دقت دارند و به عبارتی در ۱۰۰ مورد مبتلا تنها توان تشخیص ۳۰ مورد را دارند و ۷۰ مورد دیگر را منفی اعلام میکند.
۴- بر خلاف تصورات و شایعه ها هر چند میزان مرگ و میر در بزرگسالان بیشتر است اما نه تنها جوانان و اطفال در شهر سنندج به این بیماری مبتلا شدەاند بلکە در مواردی شاهد مرگ جوانان زیر ۴۰ سال هستیم که هیچ بیماری زمینەای نداشتەاند.

۵- هرچند وضعیت کلی شهر سنندج قرمز است اما در بعضی از محلات که با نصب بنر در درون این محلات اطلاع رسانی شدە است وضعیت بحرانی تر است.
۶- شاید انجام و گرفتن خیلی از تصمیمات در حوزه اختیارات ما نباشد اما در این آشفته بازار که هرکسی میخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد آنچه که مهم است این است که همه ما باید حداقلی از اصول بهداشتی و رفتاری که در کنترل خود ماست را انجام بدهیم. پیدا کردن مقصر در این اوضاع که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا را هم درگیر خود کرده هرگز نمیتواند ضامنی باشد برای سلامتی ما.
فراموش نکنیم در طول چند روز گذشته در همین شهر سنندج در یک خانواده هم پدر و هم پسر خانواده متاسفانه جانشان را از دست دادەاند کسانی که عزیزی داشتەاند و برای خیلیها عزیز بودەاند.

منبع:هم اندیشان نیوز

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن