اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تداوم تلاشهای رسانه ای برای تشدید اختلاف در جامعه اسلامی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه حنفیه گنبد هدف برخی از شبکه های ماهواره ای خارج از کشور را ایجاد چالش های اختلاف برانگیز و توطئه بر علیه دنیای اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، استاد داوود آخوند رحمانی در تشریح اهداف برخی از شبکه های تحت حمایت صهیونیسم گفت: دشمنان تلاش می کنند توطئه قدیمی اختلاف افکنی در بلاد اسلامی را با استفاده از شبکه های ماهواره عملی کرده و حقیقت چهره دین را مخدوش نمایند. دو دهه است که آنها می کوشند تا با ساخت برنامه های فریبنده امت را از اسلام واقعی دور کرده و اذهان جوانان را با طرح مسائل بی ارزش و تفرقه برانگیز منحرف سازند.

امروز هویت اصلی این شبکه ها برای جوامع اسلامی روشن و آشکار شده است. گردانندگان این شبکه ها در برنامه های خود موضوعات اختلافی را به میان می کشند تا در نتیجه آن، ملت های مسلمان به نزاع و درگیری با یکدیگر بپردازند. آمریکا و متحدانش در اروپا همواره اسلام را دین اختلافات، خشونت و برادر کشی معرفی می کنند. دینی که در آن حدود و مرزها بوسیله جنگ و خونریزی مشخص می شوند.

آخوند رحمانی طرح چالش های دروغین مربوط به زمان حیات صحابه رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را نمونه برنامه های مسموم و گمراه کننده شبکه های معاند دانست و افزود: صحابه رضی الله عنهم کسانی بودند که خدای متعال و رسول گرامی خشنودی و رضایت شان را از ایشان اعلام داشته اند، با این حال می بینیم که با وجود گذشت قرنها از تاریخ خلفا و امامان، دست اندرکاران شبکه های معاند به صورت خستگی ناپذیر تلاش می کنند این باور دروغین را به مخاطبین خود القا کنند که بزرگان صدر اسلام با یکدیگر اختلاف داشته اند. از وقایع صدر اسلام و از جمله آن جنگ های جمل و صفین روزگاری طولانی سپری شده و به پایان رسیده است، اما می بینیم که معاندین همچنان با بزرگنمایی آن وقایع به حق طلبی می پردازند.

استاد حوزه علمیه حنفیه گنبد توهین به ساحت مقدس صحابه رضی الله را یکی دیگر از اهداف دشمن به ظاهر مسلمان خواند و اظهار داشت: پیش کشیدن این قبیل مباحث اختلافی درد امروز جوامع اسلامی را مرتفع نمی کند. اینها موضوعاتی نیست که قرار است از مسلمانان پرسیده شود. در ترجمه سوره بقره آمده است که از گذشتگان درباره اعمال شان و از مردم حال و آینده راجع به رفتار و کردار خودشان پرسش خواهد شد.

جوانان هوشیار باشند و ساعات شبانه را با این برنامه های فریبنده تلف نکنند. چگونگی تعیین خلفای راشدین در صدر اسلام و چرایی جنگ جمل و صفین ربطی به مردم زمان فعلی و آیندگان ندارد. لذا دغدغه ما نمازهایی هستند که بی دلیل فوت شده است. نگرانی ما باید این باشد که فرصت حضور در چند نماز جماعت را از دست داده ایم و همچنین اگر در روزه ماه رمضان کوتاهی شده باشد، بدون شک مورد تادیب و بازخواست قرار خواهیم گرفت، پس در صدد جبران اعمال برآمده و فرصت اندک عمر را با مسائل بیهوده و دشمن شادکن سپری نکنیم.

استاد رحمانی رجوع به علمای منطقه را بهترین راهکار برای طرح پرسش و پاسخ جوانان جهت آگاهی و اطلاع از مباحث دینی یاد کرد وعنوان نمود: افکار فاسدی که بیگانگان مطرح می کنند نباید موجب بدبینی ما نسبت به علمای دلسوز و حقیقی شود. کسانی که از امکانات یهود و نصارا استفاده کرده و داعیه اسلام سرمی دهند غمخوار امت نیستند.

دین اسلام موضوعاتی را که حاصل آن تشدید اختلاف باشد رد می کند. دختران و پسران جوان را می بینیم که الگوهایشان فیلم های مبتذل غربی است و با اینکه آنها از نظر اسلام کافر شناخته می شوند، ولی فرزندان ما علاقه زیادی به دیدن برنامه های ضد دین دارند. بنابراین تعجبی ندارد در خانواده هایی که هنوز مدت کوتاهی از تشکیل شان نمی گذرد، خیانت منجر به طلاق دیده شود. این برنامه ها طوری ما را به خود مشغول کرده اند که پدر از احوال پسر و مادر از مشغولیت دختر خبر ندارد.

پذیرفته ایم که دشمن ما را در جنگ فرهنگی هدف قرار دهد. به خوبی می دانیم که آنها نیت خیری نسبت به ما ندارند، اما با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم تا ایمان ما را به غارت برده و الگوهای زشت و زننده خود را به فرزندان مان آموزش دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن