اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

توهین به قرآن نشانه خوی حیوانی دشمنان است

آوای سنت: مدیریت حوزه علمیه اسدیه توهین به قرآن کریم را نشانه خوی درندگی و حیوانی دشمان اسلام دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در واکنش به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن، لزوم عمل به فرامین الهی و تبلیغ دین مبین اسلام در جهت مقابله با اهانت دشمنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهانت به قرآن و مقدسات، نه تنها آزادی بیان نیست، بلکه بیانگر خوی حیوانی و درندگی هتاکان به حساب می آید. امروز مقام و جایگاه قرآن در بین مسلمانان احترام زیادی دارد، اما باید از خود بپرسیم که چقدر آن را تلاوت کرده و عامل به دستورات می باشیم. قرآن در حقیقت کتاب عزت، رحمت و سبب عزت کسانی می شود که به آن تابع هستند. چنانچه در حدیث شریف نیز بیان می دارد: خدای متعال مردمی را با کلامش به سربلندی ابدی و عده ای را به اوج مذلت می رساند.

مولانا عبداللهی در این باره افزود: اخیرا در کشورهای سوئد و هلند اهانت جانگدازی نسبت به قرآن بعمل آمده گرفته و حتی فردی با بی شرمی تمام نسخه ای از آن را آتش می زند. در اروپا انجام این گونه اعمال شنیع آزادی بیان نامیده می شود! آیا به کار بردن الفاظ زشت، توهین و ناسزا آزادی بیان است؟

آیا آزادی بیان این است که مقدسات مسلمانان مورد تاخت و تاز قرار گیرد؟ این عمل صفت بهیمیت و درندگی آن شخص را به اثبات می رساند. آنها از قرآن که همه انسان ها را برابر می خواند، چیزی نمی دانند. آنها نمی دانند که اسلام حقوق مساوی میان مسلمانان و غیر مسلمانان اهل کتاب در نظر گرفته و حتی اگر کسی به یک غیر مسلمان آسیب برساند، قصاص می شود.

مدیریت حوزه علمیه اسدیه رشد دین اسلام در اروپا را چشمگیر و باعث مسرت خواند و تصریح کرد: افتخار می کنیم که امت پیغمبر آخر زمان و پیرو قرآن عظیم الشان هستیم، اما کوردلان نمی‌ خواهند بفهمند که قرآن کتاب رحمت است و خشونت در کلام آن جای ندارد. از باریتعالی می خواهیم که نااهلان را هدایت کند و اگر قابل هدایت نبودند، ریشه آنها را بکند. دشمنی اسلام ستیزان با قرآن پایان نخواهد یافت.

دلیل این اهانت ها ترس از گسترش اسلام در اروپا می باشد. می بینیم که تعداد مساجد در خاکی که صلیبی ها بر آن حمکرانی می کنند روند افزایشی را نشان می دهد. در این میان شخصی سیاه بخت نسخه ای از کلام الله را مقابل سفارت ترکیه آتش می زند تا احساسات مسلمانان را تحریک نماید.

مولانا عبداللهی سکوت در برابر هتاکان را جایز نخواند و متذکر شد: سران کشورهای اسلامی در برابر توهین جاهلان ضعیف عمل می کنند. دنیای اسلام اتحاد و انسجام لازم را در فکر و عقیده ندارد و اختلافات دامنگیر هستند. چنانچه می بینیم که در مسئله دفاع از مسجد الاقصی اتحاد و همدلی به معنای کامل دیده نمی شود. توطئه های یهود علیه امت بر کسی پوشیده نبوده و با مطالعه تاریخ اسلام در می یابیم که آنها حتی برای قتل شخص رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم برنامه ریزی داشتند.

جهان اسلام در برهه ای به سر می برد که دشمنان اسلام بیش از گذشته بر شعله اختلاف و تفرقه میان امت دامن می زنند. وظیفه همه حکام اسلامی است که برای جلوگیری از هتک حرمت به مقدسات تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن