اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت توجه خاص دولتمردان به مشکلات معیشتی جامعه

مولوی نیکخوی:جوانان مراقب سو استفاده رسانه های بیگانه باشند

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف رسیدگی بر وضع معیشت مردم آسیب پذیر در شرایط سخت کنونی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولوی خیرالله نیکخوی شرایط سخت اقتصادی کنونی جامعه را متوجه کلیه اقشار و بویژه طبقه ضعیف جامعه دانست و گفت: طبق اخباری که هر از چند در پیگیری موارد اختلاس از اموال بیت المال بگوش می رسد، متاسفانه‌ در رده‌هایی از بخش های خصوصی و دولتی سواستفاده‌های کلانی صورت می گیرد که باعث شده است جامعه ما این‌گونه در پریشان‌ احوالی بسر ببرد.

برای عده‌ای از مردم سخت است که بتوانند که در اوضاع سخت گذران کنند و در فراهم کردن نیازهای اولیه خود دچار مشکل می باشند. برای راه حل این مشکلات مسئولین و مردم باید یاری رسان یکدیگر باشند. وقتی در سطح روابط خارجی مسائل دشواری مثل برجام و تحریم‌ها را با نشست و گفتمان پشت سر می‌گذاریم، چرا در داخل کشور نتوانیم مشکل اقتصاد خود را حل کنیم؟! آیا در کشور ما انسان‌های اهل تحقیق، اهل فکر، اهل تجربه وجود ندارند؟! مسئولین باید در سطح کلان و در سطح استانی و شهرستانی کارگروه ‌هایی را تشکیل داده و گام‌های عملی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بردارند.

مولوی نیکخوی لازمه خشکاندن ریشه های فساد را ایجاد تغییر در سیاست های گذشته خواند و افزود: چرا باید به عده‌ای آنقدر قدرت و اختیار داده شود که بتوانند در سطح ملی اختلاس کنند. در پاره ای از اوقات مسئولین عدم استفاده از صندوق ذخیره ارزی و یا بالا نبودن صادرات را دلیل موضوع عنوان می کنند. به چنین دلایل کمال گفته نمی شود. کمال واقعی این است که مردم زندگی در رفاه و امنیت و آسایش داشته باشند. در این میان قسمتی از اقتصاد جامعه به دست خود مردم است. در گذشته رفاه نسبی برای همه وجود داشت و بحث اسراف بسیار مطرح می شد. در شرایط کنونی بحث کمبودها زیاد است و می طلبد تا مردم با دستگیری از نزدیکان شان کمک حال معیشت قشر آسیب پذیر باشند. هر شخص توانمندی در طول ماه بتواند از یک نیازمند محله خود دستگیری کند مطمئننا از بار مشکلات و گرفتاری ها تا حدود زیادی کم خواهد شد.

خوشبختانه حتی در حادترین وضعیت ممکن از میان کسبه و بازاریان شهر پیدا می شوند انسان‌هایی که قناعت پیشه کرده اند، اما متاسفانه برخی ها اصناف اجناس شان را چند برابر بالاتر از قیمت واقعی می فروشند، زیرا بخوبی می دانند که مردم به کالاهایشان نیاز مبرم دارند و ناچار از خرید می باشند. رسول خدا صلی الله علیه و سلم در اینباره فرمایش می دارد، خدای متعال رحم نمی‌کند بر کسی بر مردم رحم نکند‌.

مدرس حوزه علمیه احناف با تاکید بر مراقبت از فضای مجازی تصریح کرد: حرف‌هایی در شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند مطرح می شود و عده‌ای همیشه در تلاش هستند تا چهره دین را بدنام جلوه دهند. اخیرا در سطح کشور هم از طریق شبکه‌های خارجی کمپین‌هایی راه‌اندازی می‌شود که جزو ضد انقلاب بوده و سعی می‌کنند افراد و نیروهایی را از داخل جذب نمایند. جوانان باید مواظب فعالیت هایشان در فضای مجازی باشند و بهانه دست کسی ندهند. معمولا برخی افراد ناشناس با مقاصد پلید و با هدف صدمه زدن، مخاطبان جوان را به چالش کشیده و از آنها سواستفاده می کنند. دو عامل باعث اعتمادسازی برای جوانان ما می‌شود. اول اینکه مطالبه‌گر باشند و از طریق قانون احقاق حق نمایند و دوم خدمت صادقانه بکنند و هدف‌شان مشکل‌گشایی و کارگشایی مردم باشد. بدین ترتیب هم مسئولین و هم مردم به جوانان اعتماد خواهند کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن