اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

علمای اهل سنت هدف تخریب ها و هجمه های ناجوانمردانه هستند

آوای سنت : امام جمعه کامیاران گفت: علمای اهل سنت مورد هجمه سلطنت‌طلب و غیرسلطنت طلب هستند و با وجود اینکه همواره سیبل تهدیدات گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند اما سنگر خدمت را رها نکرده‌اند.

ماموستا سیدمحسن حسینی ، روز گذشته در نشست صمیمی دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با ائمه شاخص استان و جامعه مدرسین کردستان در سنندج اظهار کرد:داغ ترور ماموستا شیخ‌الاسلام به دست تکفیری‌ها داغ بزرگی است که برای همیشه بر قلب مردم کردستان باقی می‌ماند و فراموش نخواهد شد.

وی گفت: کاری که علمای دینی در سطح مساجد شهرها و روستاها در زمینه روشنگری و بصیرت‌افزایی انجام می‌دهند کار بزرگی است که متاسفانه از آنها پشتیبانی نمی‌شود.

وی از توجه نماینده ولی فقیه در کردستان به علمای دین و دیدارهای چهره به چهره وی تقدیر کرد و افزود: علمای اهل سنت مورد هجمه سلطنت‌طلب و غیرسلطنت طلب هستند و همواره سیبل تهدیدات گروهک‌های ضدانقلاب بوده ولی سنگر خدمت را رها نکرده‌اند.

ماموستا حسینی گفت: علمای اهل سنت در کردستان برای پول کار نمی‌کنند، امروز به اندازه‌ای علیه مسجد و جامعه روحانیون تبلیغ شده که کار در این سنگر سخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مذهب امام شافعی در خطر است هر چند انقلاب اسلامی نقش مهمی در حفظ و مانایی این مذهب داشته است.

امام جمعه کامیاران اضافه کرد: حمایت از پیروان این مذهب به ویژه جامعه روحانیون و ماموستاها صورت نگیرد بیم لطمه زدن جدی به این مذهب وجود دارد.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان هم در این جلسه اظهار کرد: وضعیت معیشتی روحانیون در استان کردستان بغرنج و نیاز به توجه جدی دارد.

وی افزود: دست دفاتر امامان جمهع که امروز محل مراجعه مردم است خالی است و باید بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرند.

ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان هم در این جلسه اظهار کرد: جایگاه امامان جمعه یک جایگاه انتصابی و همسو کننده مردم با نظام هستند.

وی افزود: ارتقای جایگاه امامان جمعه ضروری است و باید در این راستا شورای اهل سنت تمام توان خود را بکار گیرد.

ماموستا محمدی گفت: علمای کردستان در کنار دعوت مردم به آرامش مطالبات به حق آنها را از مسئولان پیگیری می‌کردند و همین رویه موجب شد با هجمه گسترده تهیدات و تخریب دشمنان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی ماموستایان و روحانیون یک بار برای همیشه باید رفع شود، تصریح کرد: مشکلات معیشتی، مسکن و رفاهی روحانیون کردستان ضروری است و دبیرخانه باید به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا کند./فارس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن