اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولوی صارمی:ایمان ما باید مانند صحابه باشد

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احمدیه تربت جام تسلط یهود بر بیت المقدس را نتیجه ایمان شعاری مسلمانان دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی احمد صارمی طی سخنانی در تشریح هدف از ایمان مومنین به خالق یکتا و همچنین ایمان به نبوت و معاد از دیدگاه قرآن کریم گفت: خدای متعال مومنین عملگرا و مقاوم را به درگاهش می پذیرد و اگر اهمیت آن فقط شعاری باشد، آخرت خوبی در انتظار ما نخواهد بود. استقامت یعنی ثبات و پایداری در یکتا پرستی و عمل به احکام اسلام و قیام به طاعت پروردگار و همچنین ملزم بودن به اوامر الهی و پرهیز کردن از نواهی است، پس کسانی که در دین و اعتقادات خود پایبند بوده و رنج و مشکل را برداشت می‌کنند، باریتعالی فرشتگانش را به مدد و نصرت آنان گسیل می دارد. برای استقامت در ایمان و توفیق سعادت باید صدماتی را که دشمنان ایجاد می‌کنند، بپذیریم. اگر حقیقت ایمان در وجود ما آمد و برای موقعیت‌ های کذایی پا رو‌ی مسائل اعتقادی خود نگذاریم، آن زمان است که سعادت نصیب می گردد.‌

مولوی صارمی در حدیثی به نقل از رسول گرامی اسلام اظهار داشت: در تمام مسائل اعتدال داشته و از افراط و تفریط پرهیز کنید. در دین و اعتقادات خود ثابت قدم باشید و در راه ایمان و عقیده هر نوع رنج و مشکلی را به جان بخرید. این را بدانید که هیچ‌ کس با انجام اعمال عبادی از مشکلات آخرت و عذاب الهی رهایی پیدا نخواهد کرد. به اعمال عبادی که انجام می‌دهید، مغرور نشوید، زیرا که باعث نجات انسان نخواهند شد، پس همه‌ ما باید در هر حال و موقعیتی که قرار داریم، متوجه الله باشیم. کسانی که توحید حقیقی را همراه خود کرده و همه دنیا را در محضر الله دانستند، بندگان واقعی هستند. حضرت ابوبکر صدیق رضی الله می فرماید، هر چیزی که مانع محبت انسان با خداوند می‌شود، بت نام دارد. امروز در زندگی بت‌ های زیادی مانع حضور از ما در صفوف نماز جماعت و جمعه می شوند که آنها را باید نابود کرد.

مدرس حوزه علمیه احمدیه تربت جام عادت به دروغ، علاقه به معاملات ربوی و قسم ناحق را بت های درونی خواند و افزود: باید بت های نفسانی را بشکنیم تا که بتوانیم به استقامت ایمانی دست پیدا کنیم. امروزه برخی‌ ها در پندار خود زندگی می‌کنند. زیستی که در آن تلاوت قرآن، ذکر الله، نماز صبح، امر به معروف و نهی از منکر، حالات و سیره‌ نبی مکرم اسلام و اصحاب نباشد، معنی زندگی نمی دهد. بعضی‌ها وقت شان را تا پاسی از شب با ماهواره‌ای و فضای مجازی سپری کرده و نماز صبح را اداء نمی‌کنند. این نوع زندگی کردن یک نوع اسارت و بدبختی است.

مولانا ندوی بیان می دارد، همه ما در جوامع یک شکل ایمان و یک حقیقت ایمان داریم. یک میلیارد و چندی مسلمان شعار یکتا پرستی سر می‌دهند، اما قبله‌ اول مسلمین جهان، بیت المقدس عزیز در اشغال تعدادی یهودی لعنت قرار دارد. استکبار جهانی در هر نقطه از بلاد مسلمان نیرو پیاده کرده و منابع کشورهای اسلامی را به یغما می‌ برد. آنها زیر ساخت ‌های مسلمانان را مورد تهاجم خود قرار می‌دهند. این صورت و شکل ایمان باعث نجات ما نخواهد شد.

مولوی صارمی خاطر نشان کرد: امروز بحث تهاجم فرهنگی دشمنان در میان است و به امت اسلامی شبیخون می‌زند. شبهات دشمنان در فضای مجازی برای نابودی ایمان طراحی می شوند. اصحاب صدر اسلام در شب پارسا بودند و روز در میدان مبارزه جنگیده و جان خود به طبق اخلاص می‌گذاشتند. آن اصحابی که خدای متعال درباره ایشان خطاب به امت می‌فرماید، اگر ایمان و استقامت ایمانی شما مانند صحابه باشد، هدایت شده هستید. اگر در زندگی شما صداقت ابوبکری، غیرت عمری، حیای عثمانی و شجاعت علوی بود، هدایت شده هستید، اما اگر گرفتار فرهنگ مبتذل وارداتی دشمنان دین خدا شدید، گمراه و بدبخت خواهید بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن