اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

هشدار درباره ترویج الگوهای انحرافی در بین جوانان

آوای سنت: امام مسجد اهل سنت بیرجند نسبت به ترویج الگوهای غربی در میان نسل جوان مسلمان هشدار داد.

به گزارش آوای سنت، مولوی عتیق الله مرتضایی طی سخنانی درباره ضرورت مطالعه و تاریخ سرگذشت انبیا و بزرگان دین خصوصا برای قشر جوان با یادآوری این نکته که بیشتر مطالب قرآن کریم به شرح داستان زندگی پیامبران و اقوام گذشته می پردازد، گفت: پی بردن به واقعیت های پند آموز تاریخ لذت خواندن آن را برای مخاطبین دو چندان می کند. داستان هایی از قبیل مبارزات حضرت ابراهیم با نمرود، حضرت موسی با فرعون و نبی مکرم اسلام با جهالت قریش بخشی از سرگذشت انبیا در تاریخ را به تصویر می کشد. خدای متعال سرگذشت آدمی را مایه عبرت اهل دانش و خرد می داند. همچنین اندیشمندانی که فکر سالم دارند و در مورد واقعیت های تاریخ تفکر و تدبر می کنند.

مولوی مرتضایی مقابله حکام ستمکار با انبیا را زلالت در برابر هدایت دانست و افزود: در همه طول تاریخ زلالت بر علیه هدایت بوده است. قرآن برای تصلای رسول مکرم، کفار صدر اسلام را با فرعون مقایسه می کند. پیش از ایشان نیز پیامبرانی بودند که توسط قوم خود تکذیب می شدند. ضلالت و گمراهی عاد و ثمود برایشان نتیجه ای جز گمراهی و پستی به دنبال نداشت. آنها کسانی بودند که بر جهالت خود پافشاری کرده و سرانجام کافر از دنیا رفتند. بدانیم الگوهای مثبت همیشه باعث روشنفکری اجتماع شده اند.

خدای متعال، نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم را بعنوان اسوه مومنان و اهل ایمان معرفی می کند. یقینا پیاده کردن سنت های نورانی ایشان وضعیت حال حاضر مسلمانان را بهبود خواهد بخشید.

این عالم اهل سنت برنامه رسول گرامی اسلام را در کلیه شئونات زندگی را متظم و با برنامه توصیف کرد و تاکید ورزید: بدون شناخت از نبی قادر به پیاده کردن سنت های ایشان را در زندگی نخواهیم بود. به درستی نمی دانیم که صحابه اموات شان را چگونه دفن کرده و عزاداری شان چه مدت بوده است. پژوهش در ایمان صحابه رضی الله عنهم به ما می گوید که آنها چگونه توانستند بزرگترین امپراطوری ها را وادار به تسلیم کنند. عدم شناخت کافی از معیارهای اسلامی باعث شده تا دشمن الگوهایش را به فرزندان ما تحمیل کند. برخی از نسل جوان امروزی مسخ غربی ها شده و موهایشان را به روش آنها اصلاح می کنند. در انتخاب لباس آخرین مدل ها را جستجو کرده و خودشان را به شکل یهود و نصارا در می آورند. تلاش ما باید برای حفظ مقدسات اسلامی متمرکز باشد.

این عالم اهل سنت متذکر شد: وقت خود را به پیدا کردن مقصران اختلافات در صدر اسلام صرف نکنیم. دامن زدن به اختلافات ما را از اهداف اصلی دور خواهد کرد. عده ای یهودی و منافق از صدر اسلام تا به اکنون ماموریت دارند تا ریشه اسلام را بخشکانند. آنها در صدد پیدا کردن روزنه های اختلافی هستند. در افغانستان در سوریه در یمن و در عراق خون های زیادی از مسلمانان به خاطر اختلافات ریخته شده است. هفتاد سال از تهاجم غرب بر علیه امت اسلامی می گذرد، اما امروز صدای اعتراض همه برای یک جنگ چند روزه در اروپا بلند شده است.

حجاب، عفت و پاکدامنی در امهات المومنین به حدی بود که تالیفات انجام شده درباره ایشان ناچیز می باشد. باریتعالی وظیفه امت را در قبال گذشتگان مشخص کرده است. کسی از ما سوال نخواهد کرد که چرا مسلمانان صدر اسلام در برخی مواقع با یکدیگر درگیر بودند. به چه علت گروهی از اهل ایمان به روی برادران خود شمشیر کشیده اند. حساب اعمال ایشان به خودشان مربوط است و ما نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن