اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ولنتاین روزی برای بازی با احساسات جوانان مسلمان

آوای سنت: امام جمعه بهمن آباد والنتاین را روزی برای بازی با احساسات جوانان مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت مولوی عبدالبصیر بخشی در گفتگو با خبرنگار ما والنتاین را یکی از حربه های بیگانگان برای ایجاد فاصله میان جوانان مسلمان با اعتقادات و باورهای اسلامی دانست و گفت: طرح والنتاین یکی از اهداف تعریف شده توسط غرب برای به دام انداختن نسل جوان و ترویج بی بندو باری در میان مخاطبان شبکه های اجتماعی است.

از ایرادات مهم طی سال های گذشته بزرگ جلوه دادن والنتاین در چنین ایامی بوده و باعث شکسته شدن قبح ماجرا شده است. روشنفکری های بعمل آمده درباره اصل پیدایش والنتاین موجب شد تا مخاطبان پی به مطلب آن ببرند و بنظر می رسد علی رغم سعی و تلاش غربی ها، نگاه کشورهای مسلمان به روز والنتاین منفی بوده است. تبلیغات گسترده دشمنان از مناسبتی که خودشان نیز مستندات کاملی از آن در دست ندارند صرفا برای بازی با احساسات جوانان مسلمان می باشد.

مولوی بخشی با اشاره به هجمه های بسیار بر علیه دنیای اسلام اظهار داشت: غرب در حالی می خواهد فرزندان ما را با حربه هایی مانند والنتاین به فساد بکشاند که در مجالس قانونگذاری خود بانوان مسلمان با تصویب قوانینی بر ضد حجاب و پوشش اسلامی از رفتن به دانشگاه ها منع می کنند. آنها خودشان را اخلاق مدار دانسته و حتی مدعی رعایت حقوق حیوانات هستند، اما در قوانین شان منع توهین به اعتقادات و مقدسات مسلمانان دیده نمی شود. اگر می بینیم که در کشوری خانه و مسکن مسلمانان را به طرز وحشیانه تخریب می کنند به خاطر سکوت حافظان حقوق بشر است، اگر دولتی بخواهد خود را در راس امور قرار داده و برای سرزمین های دیگر تصمیم بگیرد، باید نسبت به آن واکنش نشان داد. حاکمی که از کشتار مسلمانان حمایت می کند دشمن اسلام محسوب می شود و از کنار این مسئله نباید بی تفاوت عبور کرد.

امام جمعه روستای بهمن آباد از توابع شهرستان زیرکوه تاکید کرد: والنتاین یک طرح شکست خورده است که در خود غرب چندان مهم شمرده نمی شود. در تقویم اسلامی مناسبت های پسندیده زیادی مانند میلاد نبی اکرم وجود دارد که می توان در چنین ایامی ارتباطات قومی و قبیله ای را استحکام بخشید. دادن هدیه در اسلام تاکید شده است، اما باید مطابق با موازین شرعی و سنت ها عمل شود. والنتاین تحفه یک فرهنگ مبتذل است که پیامدهای آن غفلت خانواده ها از فرزندان، علاقه های زودگذر، شکست در زندگی و انزوا می باشد.

با نشر پیام های تبریک در فضای مجازی روز والنتاین را مهم جلوه ندهیم. به بهانه اینکه هر کس در بیان عقایدش آزاد است، آب به آسیاب بیگانگان نریزیم. اجازه ندهیم عقاید غیر اسلامی و ضد دینی در نزد ما زیبا جلوه کنند.

مولوی بخشی یاد آور شد: مسیح و یهود مناسبت های اسلامی را گرامی نمی دارند. آنها آزادی را به گونه ای معنا می کنند که برآورند کننده اهداف شان باشد. نبی مکرم اسلام، صحابه و امهات المومنین افتخارات شکوهمند تارخ اسلامی بشمار می روند. حضرت حنضله از جوانان صدر اسلام در همان شبی که عروسی کرد به جبهه رفت و شهید شد. وی هم جوان بود و هم عاشق همسر و زندگی، اما عشق به اسلام و پیامبر را به خودش ترجیح داد. امثال حضرت حنظله خویشتن را فدا کردند تا اسلام برای ما باقی بماند. داستان والنتاین را برای کسانی بگذاریم که آنرا نشانه رشد و بالندگی خود می دانند و در عوض عشق به همسر و فرزند در زندگی را بر اساس احکام قرآن و احادیث نبوی پیاده کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن