اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید: انقلاب اسلامی ایران منشأ بیداری در جهان شد

آوای سنت : شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، روز دوشنبه (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) در مراسمی که به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای قدس زاهدان برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ را «منشأ بیداری در جهان» دانستند و خاطرنشان کردند که اجماع طیف‌های مختلف ملت ایران سبب پیروزی انقلاب شد و همین اجماع رمز بقای این انقلاب است.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران این بود که منشأ بیداری در بین تمام مردم جهان گردید. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به مردم دنیا نشان داد که بسیاری از کارهایی که تحقق آنها مشکل و ناممکن به نظر می‌رسد، به وسیله اتحاد امکان‌پذیر است.

ایشان در ادامه افزودند: شکی نیست که انقلاب مردم ایران در تشکیل بیداری اسلامی در جهان اسلام تاثیرگذار بوده است. اگرچه این موج بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها سرکوب شد و نگذاشتند به نتیجه برسد.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: بیداری مردم یکی از بزرگترین کارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی بود، زیرا در طول تاریخ یکی از مهمترین وظایف رهبران که پیامبران در رأس آنها قرار دارند، بیدارکردن ملت‌ها بوده است. پیامبران با آوردن توحید و یکتاپرستی در بین انسانیت بیداری آوردند.

مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: اجماع ملت ایران منجر به پیروزی انقلاب ایران شد. اقشار مختلف ملت ایران اعم از زنان و مردان و حوزیان و دانشگاهیان و بازاریان و… به‌صورت یکپارچه و متحد پشت سر رهبر فقید انقلاب حرکت کردند و همین اتحاد و انسجام و همراهی سبب پیروزی انقلاب در ایران شد.

ایشان خاطرنشان کردند: همان بیداری و اتحاد و انسجام روزهای آغاز انقلاب اسلامی رمز حفظ و بقای این انقلاب است. باید به نحوی مدیریت شود که تمام اقوام و مذاهب و طیف‌های مختلف جامعه کنار هم باشند و شکار دشمنان نشوند و مشکلات سبب جدایی آنان از مسیر انقلاب نشود.

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه به نمونه‌‌ای از یک مدیر موفق اشاره کردند و گفتند: حضرت یوسف علیه‌السلام باوجود اینکه از منطقۀ شام بود، اما به‌خاطر صداقت و امانتداری در مصر به حکومت رسید. حضرت یوسف علیه‌السلام با مدیریت صحیح و درست خود هم به مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کرد، مخصوصاً هفت سال خشکسالی را به نحوی مدیریت کرد که مردم مصر و اطراف مصر را از گرسنگی نجات داد، و هم از لحاظ اعتقادی و اخلاقی روی مردم مصر کار کرد و سبب رشد دیانت آنان شد.

مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: امام راحل در ابتدای انقلاب صاحبان افکار و گرایش‌های مختلف را کنار هم جمع کرد، امروز نیز باید همان گرایش‌ها و طیف‌های مختلف اعم از ادیان، مذاهب، اقوام و سلیقه‌های مختلف که انقلاب را همراهی کردند نگهداری شوند و همان انسجام و اتحاد حفظ شود، زیرا راه بقا و تدام انقلاب هم در همین است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن