اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

شیخ افرا : رسالت خطیر علما در زمینه امید آفرینی در جامعه

آوای سنت: رئیس هیئت افتاء و شورای پاسخ گویی اهل سنت بوشهر با استناد به سخنان رئیس جمهور، ایجاد کار و امید آفرینی به جامعه را از سوی علما مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت: شیخ خلیل افرا در گفتگو با خبرنگار ما، یکی از ارکان برون رفت از مشکلات را در دوستی و همکاری میان مردم و مسئولین دولتی و نهادهای مربوطه دانست و گفت: اعتماد به نخبگان و علمای اهل سنت در کنار تلاش برای ایجاد برابری در انتخاب مدیران بومی راهگشای آینده خواهد بود. به خوبی می دانیم که تا مادامی که اراده یک دولت و ملت در جهت یاری رسانی به یکدیگر نباشد، یک کفه ترازو سنگین تر از کفه دیگر آن شده و نابرابری پایدار خواهد ماند.

بنابراین دعوت از نخبگان و علما اهل سنت از سوی رئیس جمهور و بیان مطالبات از سوی نمایندگان استان ها می تواند گشایش امور به ویژه برای مرز نشینان غیور را فراهم آورد. اهل سنت ایران اکثرا در نواحی مرزی ساکن بوده و مشکلات زیادی در زمینه تامین معاش دارند. در نقاط کم برخوردار از آب، خشکسالی ساکنان را تهدید می کند. بنادر نیازمند توسعه بیشتر هستند و از طریق دستگاه دیپلماسی می توان فرصت های شغلی بیشماری را برای تجارت با همسایگان در سوی دیگر مرزها به فعل رساند.

شیخ افرا، توضیحات رئیس جمهور در پاسخ به مطالبات اهل سنت را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در این دیدار بر رسیدگی بیشتر به معیشت مردم تاکید گردید. از نظر بنده یکی از وظایف امروز دولتمردان و مدیران اجرایی در همه بخش ها از جمله دینی، اجتماعی و اقتصادی توجه به خواست مردم بر اساس استفاده از موقعیت مکانی، بهره مندی از ظرفیت های خدادادی مناطق و طرح های نخبگان بوده است.

در این راستا مدیران ناکارآمد باید از دستگاه های اجرایی کنار بروند، زیرا این خود یک آسیب جدی به حساب می آید. ضمنا دلالان و سود جویان از معاملات بازاری سود زیادی به جیب می زنند که باید بساط حضورشان برچیده شود، چون این گونه دخالت ها، قیمت کالاها را چند برابر افزایش می دهد. فرمانداری ها هم باید از مشاوره نخبگان محلی بهره برده و تسهیلاتی را برای همکاران بیرون از مجموعه در نظر بگیرند.

رئیس هیئت افتاء و شورای پاسخ گویی اهل سنت بوشهر، ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی را جزو برنامه های ضروری خواند و اظهار داشت: بررسی کارنامه و عملکرد مدیران اجرایی یکی دیگر از راهکارها برای عبور از مشکلات می باشد. پیشرفت در امور دین و جامعه دو مقوله مرتبط با یکدیگر هستند. علما اهمیت نماز را برای مردم تشریح می کنند و در ارشادات و بیان احکام و پاسخ به سوالات کم نمی گذارند. عملکرد دولت در توجه به رونق بخشی به مساجد و مرکز دینی رو به جلو بوده است. علما نیز در کسوت امام جمعه، مدیر مدرسه و یا امام مسجد تکلیف دارند تا با نمازگزاران و اهل مسجد از نزدیک در ارتباط باشد. مسئولین را بشناسند و با افرادی که درگیر مشکلات حاد می شوند، همراهی و همکاری لازم را بعمل آورند.

شیخ افرا یادآور شد: رئیس جمهور در بیاناتش ایجاد کار توسط دولت و سخنان علما با مردم از تریبون مساجد را عامل همسویی و وحدت در برابر دشمنان اسلام معرفی کرد. فراموش نکنیم که نبود کار و فرصت های شغلی خواست اصلی جوانان مسلمان است تا با قرار گرفتن در یک موقعیت مناسب اقتصادی، اهداف مد نظر را پیش ببرند. از جمله اهداف می تواند کار در کنار توجه به امر دین باشد. یک فرد دارای تکالیف فردی و اجتماعی بوده و قسمتی از وظایفش معطوف به دین است. دینداری داشتن درآمد سالم و اخلاق نیکو اساس تشکیل خانواده هستند. باید به آرزوهای جوانان توجه دوچندان صورت بگیرد. دولت باید موانع سر راه ازدواج جوانان را از سر راه شان بردارد. به اشتغال خانگی بها داده و حداقل امکان درآمد را برای مردم فراهم سازد تا جامعه در مسیر امید قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن