اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

شیخ رحیمی : دشمن در صدد انحراف باورهای دینی است

آوای سنت: مدرس حوزه دینی شیخ ضیایی بندرعباس، اسلام نوین را ساخته و پرداخته دشمن برای دور کردن جوانان از اصل دین دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد رحیمی، یکی از روش ها و شیوه های قدیمی دشمنان دین و اهل منافق را ترویج عقاید باطل با اظهارات پوچ و فریبنده خواند و گفت:
بنا به فرمایش قرآن کریم در مسیر رسالت هر یک از انبیاء دشمنانی از انس و جن قرار داده شده است. شیطان در هر ابعاد و اشکال متمرد و سرکش می باشد، لیکن پیامبران الهی بر اساس ماموریتی که داشتند به کار دعوت و تبلیغ دین مشغول بودند تا حربه دشمن در دل امت موثر واقع نشود. در پس از طلوع خورشید اسلام نیز دشمنی ها به اوج رسیده و نشر نسخ ضد اسلامی با وجود کمبود امکانات به طرق مختلف نشر داده می شدند. یهود و نصاری از آن زمان تاکنون ترفندهای زیادی را برای رسیدن به اهداف خود به بوته آزمایش گذاشته اند.

وی افزود: سابقا نشر اخبار و شایعات توسط افراد خاصی امکان پذیر بود، اما امروز بیگانگان پیشرفته ترین دستگاه های انتقال پیام ها را در اختیار داشته و کینه را با کشیدن کاریکاتورهای توهین آمیز و جسارت به ساحت مقدس قرآن آشکار کرده اند. همزمان شبکه های مجازی و ماهواره ایی با تولیدات فریبنده خود دست به تولید هر محتوایی می زنند تا نقش قرآن و دین را در زندگی مسلمانان کم رنگ نشان دهند.

شیخ رحیمی ترزیق افکار و اندشه های غربی در ذهن دانشجویان مسلمان توسط دانشگاه های اروپایی را یکی از حربه های مستشرقین و خاورشناسان طی دهه های پیشین دانست و اظهار داشت:
آنها اسلام نوین را برتر از اسلام زمان پیامبر دانسته و حدود زن را در شرع مقدس اسلام را مغایر با اوصول آزادی بشر معرفی می کردند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حرکت به سوی تمدن را بهانه قرار داده و منهج های مبتذل اروپایی را در جامعه پیاده کنند. از آن زمان تا به امروز دسترسی به تریبون نشر اکاذیب آسان شده و عده ای مزدور با گرفتن ژست اندیشمندان و مبلغین دینی قصد فریب نسل جوان مسلمان را دارند.

مدرس مدرسه دینی شیخ ضیایی بندرعباس یادآور شد:
ماموریت کنونی به اصطلاح طرفداران اسلام نوین و تغییر یافته این است که دین ما را به گذشته برده و یا قوانین آن را توجیه نمایند. آنها احکام دین مسلمانان را رد کرده و اگر هم امکان انکار پیدا نکنند در تالیفات خود و در شبکه های ماهواره ای دست به تحریف محتوای بیانات می زنند. یهود و نصاری فروع دین را نادیده گرفته و با این عدله که عقل هر چیزی را نمی پذیرد، مسائل غیبی در اصول دین را غیرقابل باور جلوه می دهند.

شیخ رحیمی نتیجه جنگ فکری و نشر تبلیغات را سست شدن اراده جوان مسلمان در پایبندی به دین و احکام عنوان کرد و افزود:
نادیده گرفتن سنت خواسته دشمن امروز است. آنها قرآن را در حد کتاب دعا و مربوط به دوران نبی مکرم و مسلمانان صدر اسلام معرفی کرده و این باور را ترویج می بخشند که در زمان فعلی هر کس می تواند با علم مدرن روز و با تکیه بر عقل به راحتی آیات را تفسیر و معنا کند. هدف اصلی عناصر وابسته به بیگانه دور کردن مسلمانان از احکام و سنت ها می باشد. لذا می بینیم که تمسک به دین دچار ضعف شده و سستی در تقوا به چشم می خورد. آنها سرپرستی مطلق مرد بر زن و فرزندان و رعایت حجاب را نمی پذیرند تا نظام خانوادگی بر محور قرآن و سنت حرکت نکند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن