اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

شیخ قتالی: انتخابات موعد تعیین سرنوشت و آینده ملت است

دشمنان نمی توانند اختیار مسجد الاقصی را از مسلمانان بگیرند

آوای سنت: رئیس شورای عالی اهل سنت با اشاره به نقش مخرب شبکه های معاند در جوسازی بر علیه کشور، بر هوشیاری مردم در انتخابات خردادماه آینده تاکید کرد

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالجلیل قتالی در گفتگو با خبرنگار ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را مهمترین رویداد پیش رو در کشور خواند و گفت: انتخابات ها تنها به جهت حضور مردم در پای صندوق های رای برگزار نمی شود و به آوردگاهی که در آن سرنوشت یک دوره چهارساله کشور و مردم رقم می خورد، نباید از این منظر نگاه کرد.

جامعه بین الملل در انتخابات گذشته شاهد گسترده مردم در پای صندوق هار اخذ رای بوده است، اما ما این بار با یک انتخابات متفاوت از چند منظر مواجه هستیم. در فرصت باقی مانده تا انتخابات خرداد ماه تحلیل ها درباره انتخابات امسال متفاوت است.

از یک سو معاندین تلاش می کنند تا مشارکت عمومی را کم رنگ جلوه داده و با دخالت در امور داخلی کشور، دستاوردهای نظام اسلامی را نادیده بگیرند. عده ای نیز در داخل با آنها همسو شده و در واقع آب به آسیب دشمن می ریزند. ما باید در این زمینه با هوشیاری کامل عمل کرده و نگذاریم به جای ملتی فکر کنند که از امتحان های بزرگ گذشته سربلند بیرون آمده اند.

وی پایداری بیماری کرونا در کشور را مهمترین مشکل و دغدغه مردم برای مشارکت در مناسبت های جمعی خواند و عنوان نمود: کرونا تبعات بسیار زیانباری را به زندگی مردم وارد کرده است. اقتصاد خانواده ها به شدت پایین آمده و از سوی دیگر با گرانی فزاینده اجناس و اقلام در اکثر زمینه ها مواجه هستیم. از ابتدای ورود به قرن جدید مصالح ساخت و ساز تا چند برابر افزایش پیدا کرده و با این رویه امید چندانی به بالا رفتن آمار ازدواج در بین جوانان نمی رود. جوانان بازوی فعال و اهرم پیشرفت یک کشور در جامعه شناخته می شوند. اقتدار یک ملت به توسعه و شکوفایی بخش های صنعتی آن وابسته است. جوانان آماده اند تا این پیشرفت را رقم بزنند، ولی بسترهای کار به آن حد نرسیده اند که بتوان آینده ای ایده آل را ترسیم کرد.
گرانی اقلام و اجناس تحت این شرایط هیچ توجیهی ندارد. مدت ها است که مردم منتظر ایجاد تغییر مثبت و کاهش قیمت ها هستند، اما آنچه که دغدغه و استرس را در این وضعیت نابهنجار بیشتر می کند، فکر و دغدغه بیشتر برای آینده است، لذا باید به شهروندان حق داد که از این قبیل مشکلات گلایه مند باشند.

شیخ قتالی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: عمده مشکلات اقتصادی ما سیاست های اشتباه برخی مسئولین بر می گردد. وعده برون رفت از مشکلات و گرانی ها در حالی که اقدام عملی صورت نگیرد. خود یک اشتباه بزرگ به حساب می آید. گرانی یک چالش مهم و جدی برای اقشاری است که درآمد ثابت و پایدار ندارند و درآمدشان متناسب با تورم افزایش پیدا نمی کند. حتی خود مسئولین نیز قبول دارند که فشار اقتصادی به مردم بیش از حد است و زندگی طولانی مدت در این اوضاع و احوال بغرنج روی روح و روان آدمی اثر منفی برجای می گذارد.

فرزندان ما مدیران نسل آینده هستند و هر چه بزرگتر می شوند نگاه وافع بینانه تری نسبت به پیراون و اطراف پیدا می کنند. فرزندان هر چه را که در خردسالی یاد می گیرند، بهتر به خاطر می سپارند. انسان ذاتا در شرایط نابهنجار نمی تواند روی ارزش های دیگر مانند مقوله دینداری، تربیت فرزندان، صلح رحم و دستگیری از یتیمان و مستمندان تمرکز کند، پس باید برای برون رفت از مشکلات اقدامات اساسی صورت بپذیرد.

رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب در ادامه این گفتگو با گریزی به مسئله حال حاضر فلسطین اظهار داشت: جای تاسف دارد که کشورهای اسلامی از نظر تجهیزات نظامی و امکانات تا دندان مسلح هستند، اما به آلت دست کسانی تبدیل شده اند که در حقیقت هیچ نیاز و وابستگی به آنها وجود ندارد، اسلام امروزی بابت صدای ناله هایی که از کودکان و زنان بی گناه فلسطینی بلند می باشد، هیچ گاه تا به این حد سرافکندگی و شرمساری را تجربه نکرده است. نفوذ بیگانگان در این کشورها به نحوی است که آنها به جای سردرمدارن عربی تصمیم می گیرند و این خفت وخاری در سرزمین هایی اتفاق می افتد که سابق بر این دشمنان از شنیدن نام یاران رسول گرامی صلی الله علیه و آله وسلم لرزه به اندام شان می افتاد. نگاه ما معمولا به گذشته است، به زمانی که دول مسیحی با نیرنگ و فریب اتحاد مسلمانان را دچار خدشه کرده و امپراطوی بزرگ اسلامی را چند دسته کردند. اوضاع و احوال فعلی برخی حکام خوش گذاران منطقه حال و روز خوش مناسبی نسبت به گذشته ندارد.

شیخ قتالی افزود: غر بی ها و آمریکا بدانند که تحت هیچ شرایطی نمی توانند مسجدالاقصی را از اختیار مسلمانان خارج کنند. مسئله فلسطین امتحانی بزرگ برای امت اسلامی است. خدای متعال بدین وسیله بندگانش را آزمایش می کند تا تفاوت میان حرف تا عمل مشخص شود. ما نبی مکرم اسلام را سرور دو عالم و تمام کائنات و مخلوقات می شناسیم، اما در عمل با ایشان نیستم. آن حضرت در زمان لازم شمشیر به دست گرفته و به میدان نبرد رفت. با مشرکان و دشمنان دین جنگید تا توانست حق را به جای ناحق بنشاند، لیکن ما خون به ناحق ریخته شده فلسطینی ها را می بینیم، اما راهی راه انتخاب نمی کنیم که رسول گرامی انتخاب می کرد.

این عالم دینی برجسته اهل سنت تاکید کرد: شهادت در راه دفاع از آرمان های مردم فلسطین افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود. اسرائیل فاسد مهمترین عید مسلمانان به کام مردم مسلمان تلخ کرد و روزی به یاری الله متعال پاسخ اعمال نگینش را خواهد گرفت. بدون شک آنها با جنایت هایی که رقم می زنند، روی خوش نخواهند دید. آتش جهنم مهیا است تک تک جنایتکاران و حامیان شان را در خود ببلبعد و این سزای کسانی است که خون پاک یک مسلمان روزه دار را به روی زمین می ریزد. اسرائیل مستحق آن است که با خاک یکسان شود و مجاهدان فلسطینی این سرنوشت را برای دولتمردان آن رقم خواهند زد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن