اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت اهتمام امت اسلامی برای انجام مناسک دینی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت روستای قرنجیک، سرپیچی و تمرد در مسئله حج را بر خلاف حکم الله و قرآن توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مخدوم آخوند کسلخه طی سخنانی چند، اهتمام امت مسلمان در مسیر حق تعالی را از رهنمودهای دین مبین الهی خواند و گفت: همانگونه که طلاب حوزه های دینی در راه الله از منزل خروج می کنند تا دین در روی زمین باقی بماند، عزیمت برای زیارت بیت الله نیز به وحدت کلمه معنی و مفهوم عینی می بخشد و در این بزم حجاج خانه های خود را ترک می کنند تا به سمت خانه دیگری رفته و همچنین در مسجد النبی بر پیامبر خود سلام بگویند. شرع دین اسلام این سفر معنوی را برای اهل ایمانی که استطاعت مالی کافی دارند، فرض قرار داده است.

زیارت خانه خدا از قدیم الایام برای اهل نماز و مومنین واقعی یک آرزو همراه با رنج ها و مشقات سفر بود. به خوبی می دانیم که طول مسافت مکه برای مسلمانان نقاط زمین یکسان نمی باشد و گرچه امروزه تردد به سرزمین وحی با بهترین امکانات نقلیه امکان پذیر شده، اما در قرن های پیش از پیدایش صنعت، رفت و آمد به مکه با کمک اسب و شتر صورت می گرفت و زائرین سختی های زیادی را تحمل می کردند. چه بسا کاروان هایی هم بودند که توسط راهزنان غارت می شدند.

آخوند کسلخه، سرپیچی و تمرد از فرمان الهی در همه زمینه ها و خصوصا در موضوع حج تمتع را بنابر هشدارهای قرآن کریم مستوجب کیفر اخروی دانست و افزود: آنچه که فرض قرار گرفته است الزاما باید انجام شود. برخی اعمال هستند که هزینه ای در بر ندارند و آنها را در خانه شخصی و در مسجد هم می توان انجام داد. از سوی دیگر لازمه رفتن به حج داشتن هزینه سفر به اندازه کافی و تهیه مایحتاج دیگر می باشد.

متاسفانه در چند سال اخیر، عده ای افراد به اصطلاح متمدن در فضای مجازی به این موضوع دامن می زنند که ثواب تقسیم هزینه سفر حج در میان مستمندان جامعه بیشتر از زیارت خانه خدا است!!

امام جمعه اهل سنت روستای قرنجیک در استان گلستان تاکید کرد: ثواب تقسیم هیچ مالی حتی به اندازه یک کوه عظیم به ثواب حج تمتع نمی رسد و این دو را نمی توان با هم مقایسه کرد. اشخاصی نیز می کوشند این فکر را به بدنه جامعه تزریق کنند که از درآمد حج، سودسرشاری به کشور میزبان می رسد و مصرف کردن آن برای اهل خانه بهتر از رفتن به زیارت خانه خدا می باشد!!

این قبیل افراد در واقع غم پول مردم را نمی خورند و اهداف شان را در تخریب دین و به زیر کشیدن فرهنگ انجام حج تمتع و عمره پایه گذاری کرده اند. تعداد زائرین خانه خدا در کشور ما طی همه سنوات هرگز صد هزار سهمیه طی یکسال نرسیده است، اما بیشمار از همین افراد پول های شان را تنها در یک فصل تابستان صرف تفریح و خوشگذارانی در تفرجگاه های سایر کشورها می نمایند!

آخوند کسلخه مخالفت با حج را مخالفت با فرمان خدای متعال توصیف کرد و یادآور شد: اگر تقسیم هزینه حج را در میان فقرا ارجع بر زیارت کعبه به حساب می آمد، مطمئنا قرآن کریم نیز به آن اشاره می کرد. تقسیم میلیون ها منابغ مالی در بین اقشار مستضعف هیچ سودی برای دهنده آن اگر به حج نرود، نخواهد داشت. بر خلاف حکم الله و رسول بر حق مسلمانان حکم صادر نکنیم. زیارت همه اماکن مقدس دارای پاداش اخروی است، لیکن اگر استطاعت مالی در ما باشد، تنها زیارت واجب طواف دور خانه خدا و تربت پاک نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن