اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ضرورت برخورد قاطع با هتاکان به مقدسات اسلامی

آوای سنت: امام جمعه ساربوک، جهاد را تنها راه علاج در برابر هرگونه توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام اعلام نمود.

با وجود گذشت چند روز از جسارت سخنگوی حزب حاکم هند به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و امهات المومنین حضرت عایشه سلام الله، واکنش ها به این جریان کماکان ادامه دارد و اکثر علما و صاحب نظران دینی در چهارگوشه خواهان برخورد جدی دولت اسلام ستیز مودی با سخنگوی مذکور شده اند. همچنین در چند کشور تظاهرات چند صد هزار نفری بر علیه این جریان برگزار شده است.

به گزارش آوای سنت، مولانا فضل الله رئیسی در انتقادی شدید به ایجاد هجمه های متعدد از سوی دشمنان بر علیه دنیای اسلام و با اذعان بر مظلومیت مسلمانان جهان گفت: از دیرباز تاکنون در بسیاری از کشورها شاهد هستیم که پیروان دین محمدی در زیر قدم های ظالمین له می شوند و کسی نیست که صدایشان را بشنود. امروز کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند باید به آنچه که می گویند عمل کرده و به ستمگران اجازه ندهند ظلمشان پایدار بماند. در خاور دور نیز اقلیت مسلمین زیر پرچم مظالم زندگی می کنند. آیا معنای حقیقی حقوق بشر این است که در مقابل این همه هجمه و ستم سکوت اختیار شود؟!

امروز برای مسلمان هندوستان شرایط به سختی می گذرد و حقوق بشر به وضعیت ایشان واکنش نشان نمی دهد. از سوی دیگر حکام اسلامی هم که در کشورهای شرقی و غربی مسئولیت دارند به مسئله بی تفاوت هستند.

مولانا رئیسی تنها راه علاج در قبال این نوع هجمه ها را در جهاد خواند و متذکر شد: در عصر ما به دست گرفتن قرآن و شمشیر توسط مسلمین فراموش شده و حب دنیا مسیر حرکت به سمت جهاد را مسدود کرده است. متاسفانه حکام جهان در خواب خرگوشی بسر برده و ظلم به مسلمین در هندوستان و بلوچستان پاکستان را نمی بینند. دین و آیین به فراموشی سپرده شده است. چطور می توان تحمل کرد که افرادی تند رو، فرزند مسلمان را زنده زنده در آتش بسوزانند؟

حکام کشورهای اسلامی باید مرزها را باز بگذارند تا عاشقان دین خودشان را برای دفاع از همنوعانشان به هندوستان و سایر نقاط برسانند. باید با افتخار در مقابل کفار ایستاده و آنها را مانند فرماندهان واقعی و از آن جمله صلاح الدین ایوبی به هلاکت برسانیم. مبارزانی که با فداکاری و از خودگذشتگی پرچم پر افتخار اسلام را به جهانیان معرفی کردند.

امام جمعه ساربوک یادآور شد: باید کاری کنیم تا حکام کشورها تاریخ گذشته اسلام را فراموش نکنند. اگر امروز در وجود حکام اسلامی، سنت پیامبر اعظم حیات داشت، قطعا می توانستند که از مسلمین مظلوم دفاع کنند، زیرا سنت پیامبر به انسان قوت و شجاعت می بخشد. در این وضعیت کاری از دست حکام مفت خور، خجول و بزدل بر نیامده است. پس دعا کنیم تا رب متعال بار دیگر حکامی از نسل فاروق اعظم را به وجود آورد. جای تاسف دارد که مسلمین کنونی برای مال و سرمایه با بی عفتی و بی حیایی زندگی می کنند و این یک ننگ به حساب می آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن