اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

ضرورت تعامل مناسب‌تر مسوولان با علما

آوای سنت: بدنبال شیوع بیماری کرونا در در مناطق مختلف کشور تعدادی از علمای اهل سنت باتوجه به شرایط جاری کشور اقامه نماز جمعه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.

برخی از علمای دیگر اهل سنت نیز با استناد بر تداوم فرضیت جمعه با رعایت برخی از اصول بهداشتی تاکید کردند. در این زمینه برخورد برخی از مسوولان با رویکرد دوم علمای ما قابل نقد است.

علی رضا شهرکی فرماندار سراوان در پی انتشار اطلاعیه برگزاری نماز جمعه در شهر گشت، در گفت و گو با خبرنگار شستون تاکید کرد :طبق اطلاعیه ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل سنت شهر زاهدان در تاریخ ۲۰ اسفند، با توجه به شرایط به وجود آمده فرضیت نماز جمعه در چنین شرایطی از مردم ساقط شده است.

وی افزود :همچنین مصوبه شورای تامین استان و شهرستان سراوان بر آن است که برگزاری هرگونه تجمع و نماز جمعه اهل تشیع و اهل سنت ممنوع و طبق قانون هر فردی سر خود نماز جمعه را برپا کند متخلف است و باید پاسخگوی جان مردم باشد.
در پایان این خبر تاکید شده است علمای متخلف به دادگاه ویژه روحانیت و افراد شرکت کننده به دادستانی معرفی خواهند شد.

در پی انتشار این سخنان مولاناعبدالعزیز ملازهی به این سخنان واکنش نشان دادند.

وی تاکید کرد :علماء وظیفهٔ خود را از هر کس بهتر میشناسند.علماء را برای احضار به دادگاه ویژه روحانیت تهدید نکنید. متأسفم که این لب ولهجه ای که فرماندار محترم سراوان داشتند شایان و مناسب این منصب نبود.

این عالم اهل سنت افزود :فرماندار محترم باید تصمیم شورای تأمین را با علماء رأیزنی میکرد.لذا باید فرماندار محترم از علماء ومردم بطور علنی معذرت خواهی کنند.

آوای سنت:بنظر می رسد لازمه عبور از شرایط کنونی تعامل سازنده مسوولان با علما و گروه های ذینفوذ است. علمای بزرگوار ما هم باید متوجه حساسیت و مخاطرات جاری باشند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن