اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ضرورت تلاش دولتمردان برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم

آوای سنت: رئیس مرکز اسلامی گنبد کاووس، هدف جریانات فتنه انگیز در خاورمیانه را تلاش برای تغییر معادلات سیاسی به نفع دشمن عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت  عبدالباسط آخوند قره باش در گفتگو با خبرنگار ما، برقراری مناسبات حسنه دولت سیزدهم با کشورهای همسایه را یک جهش و گام رو به جلو برای کاهش تنش های منطقه ای و کمک به ایحاد فضای گفتگوهای دوستانه خواند و گفت: همان گونه که رئیس جمهور در دیدار با نخبگان و علمای اهل سنت اشاره داشت، دولت خواهان برقراری روابط با همه کشورها است. خصوصا در شرایط فعلی که لزوم اتحاد و همبستگی میان دول خاورمیانه بیش از پیش احساس می شود. از این رو دشمن در تلاش است تا با دامن زدن به جریان های فتنه برانگیز، معادلات سیاسی را به نفع خود رقم بزند.

پیدایش اختلاف در برخی از مسائل جزئی همیشه اجتناب ناپذیر بوده است، اما همه ما به خوبی می دانیم که با خصومت نمی توان کاری از پیش برد و در جریان یک مناقشه، هر دو طرف آسیب می بینند.

آخوند قره باش، حضور قدرت های اروپایی و آمریکا در خاورمیانه را رقابت برای فروش تولیدات و ادوات جنگی دانست و اظهار داشت: عرض اندام بیگانگان در منطقه هیچ آوردی برای کشورها نخواهد داشت. سیاست دولتمردان غربی بر پایه فروش تسهیلات نظامی و ایجاد وابستگی بیشتر استوار است.

خوشبختانه رویدادهایی مانند حج برقراری مجدد حج عمره و مناسبات فرهنگی و ورزشی خواست دو ملت مسلمان ایران و عربستان می باشد.
حج تمتع همایش وحدانیت و تعظیم بر درگاه الهی است. بزرگترین اجماع برای یکی شدن و چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی از کلام قرآن کریم می باشد که مسلمین را از دوستی با قوم یهود برحذر می دارد.

رئیس مرکز اسلامی شعبه گنبد کاووس با یادآوری این نکته که تورم زیاد و بالارفتن قیمت کالاها روی آرامش مردم تاثیر می گذارد، افزود: جوانان به امید برخورداری از کار و درآمد تحصیل می کنند. تعداد زیادی از علاقمندان هم در بازارها تامین معاش دارند، علی ایهال مشاغل آزاد ظرفیت بخصوصی داشته و دولت هم باید در زمینه تولید شغل به عنوان یک یاری رسان مطمئن عمل نماید. با توجه به هم مرز بودن ترکمن صحرا با کشور همسایه ترکمنستان از طریق رایزنی و دلسوزی نمایندگان مجلس و دستگاه دیپلماسی می توان رونق کسب و کار در بازارچه نقطه صفرمرزی را به حد اعلا گسترش بخشید.

آخوند قره باش یکی از آرزوهای مردم در استان گلستان را فعالیت رسمی منطقه آزاد توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: ساز و کار این بستر بستگی به اقدام دولتمردان دارد. ضمن آنکه راه تجاری مسیر ترکمنستان تا قزاقستان و چین تداوم پیدا می کند و از بین رو ساکنین مرز شمال سالیان متوالی چشم انتظار تزریق رونق به بازارچه ها از مسیر تجاری متصل به آسیای میانه بسر می برند. این رونق هجم وسیعی از تجارت در استان و حتی استان های همجوار را دچار تحول خواهد کرد.

جوانان به دلیل نبود درآمد مناسب و نبود اطمینان در حیطه آینده شغلی، کشور ترکیه را مقصد کار قرار می دهند. فرزند آوری کاهش پیدا کرده است.

این عالم اهل‌سنت ترکمن تاکید کرد: ترجیح هر ایرانی زندگی در جوار خانواده، دوستان و بستگان می باشد، اما ناپایدای اقتصادی، فرزندان این سرزمین را ناگزیر از جلای وطن می کند. مسئولین هر چه زودتر نبض کنترل بازارها را به دست گرفته و تقویت شهرک های صنعتی را مد نظر قرار دهند.

با باز شدن دروازه های تجاری بروی مرزنشینان کورد در مرز جوانرود، امید آفرینی مورد تاکید رئیس جمهور برای آن حدود از ساکنین کشور تحقق یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن