اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت توجه بیشتر به مطالبات اهل سنت در دولت آینده

آوای سنت: امام جمعه مشهد ریزه خواستار توجه بیشتر دولت آینده به حقوق اهل سنت کشور شد.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالکریم علی بائی ضمن گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: امام خمینی با رهبری داهیانه خود و با حمایت و پشتیبانی مردم، رژیم شاهنشاهی را شکست داد و نظام اسلامی را جایگزین نظام استعدادی نمود.

این انقلاب با حضور همه اقشار مردم شکل گرفت. ملتی که از ظلم و بی عدالتی خسته شده بودند و در سوی دیگر برقراری حکومت اسلامی، عدالت، مساوات، برادری و برابری از آرمان ها و اندیشه های بود راحل بود و توانست با این ارزشها بر علیه رژیم طاغوت قیام کند.

وی مهمترین وظیفه مسئولین و مردم را تبیین و عمل کردن به آرمانها و اندیشه های امام راحل خواند و افزود: تا زمانی که در این کشور به دستورات قران کریم عمل شود، عدالت، مساوات، برادری و برابری بر اساس تعالیم اسلامی برقرار خواهد بود. بدانید تا مادامی که مردم با اتحاد و همدلی در کنار هم و پشتیبان این کشور باشند، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر مردم و کشور ما مسلط شود.

همه اقشار جامعه از هر جناح و گروه و با هر سلیقه و از هر قومیت و مذهب باید در این کشور دیده شده و به حقوق آنها توجه یکسان صورت گیرد. نگاه مسئولین می بایست به مردم بر اساس عدالت اسلامی باشد. فاصله طبقاتی باید برچیده شده و مشکلات اقتصادی و معیشتی مرتفع گردند.

مولوی علی بائی با اشاره به یکی از مهمترین برنامه های نبی مکرم اسلام در عرصه نبوت عنوان نمود: ایشان با اجرای فرامین الهی و برقراری اتحاد و همدلی بین اصحاب و یارانش توانست حکومت اسلامی را پایه ریزی کند. آن حضرت با اخوت و برادری سیطره دین اسلام را در روی زمین گسترش بخشید.
اساس و بنیان دین اسلام بر عدل و عدالت و عدم تبعیض است که حتی برپایی نظام کائنات نیز بر همین اصل استوار می باشد.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد، تفرقه بین سران کشورهای اسلامی را مهمترین عامل مشکلات جهان اسلام توصیف کرد و یادآور شد: امروز متاسفانه بیشتر جنگ ها، درگیریها، قتل و غارت هایی که در کشورهای اسلامی اتفاق می افتد، ریشه در عدم اطاعت از خداوند متعال و پیامبر گرامی دارد. سران کشورهای اسلامی اگر در کشورهای خود عدالت و مساوات را رعایت کنند، اتحاد و انسجام در سایه عدالت محقق خواهد شد.

مولانا علی بائی خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور آینده کشور به خواسته‌های بر حق اهل سنت شد و تاکید کرد: دوران انتخابات باید به دور از هرگونه کدورت و ناراحتی باشد. مردم از احساسات و عواطف تنش زا پرهیز کنند.دوران انتخابات گذرا است و نباید با کینه و حسادت به پایان برسد.
افرادی که برای شورای شهر انتخاب می‌ شوند، باید علاوه بر تقوا و اخلاص، دارای روحیه فعالیت و علاقمند به خدمت باشند، افرادی دلسوز و به دور از تعصبات دارای دید و نظری وسیع که به توسعه جامعه کمک کنند.

این عالم اهل سنت ضمن بیان اینکه ما همیشه در انتخابات حضور پررنگ و گسترده‌ای داشته‌ایم، خواهان توجه بیشتر به خواسته‌های اهل سنت شد و خاطرنشان ساخت: روسای جمهور قبلی به برخی از وعده‌هایشان عمل نکردند. کاندیداها به مردم وعده‌ای بدهند که بتوانند به آنها عمل کنند، از دادن وعده های پوچ و توخالی اجتناب ورزند تا باعث نارضایتی مردم و بدبینی آنها نسبت به نظام و انقلاب نشود.
خواسته‌های اهل سنت بر حق و در چهارچوب قانون است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن