اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت دقت جوانان مسلمان در انتخاب الگوی زندگی

آوای سنت: امام جمعه مسجد جامع مسجد جامع توحید مشهد، الگو قرار دادن چهره های غیر مسلمان را از مصادیق غفلت در میان جوانان عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا حسن سرکوهی در سخنان این هفته مسجد جامع اهل سنت توحید مشهد، امت محمدی را شامل دو گروه دعوت و اجابت خواند و گفت: رستگارترین مردم کسانی هستند که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را هرگز فراموش نمی کنند. امتی که امتداد آن طول تاریخ را سپری کرده و به عصر حاضر رسیده است.

در حیات آن حضرت، تنها بخش کوچکی از مردم در جایگاه صحابه بوده و چهره مبارک ایشان را به چشم دیده اند، لیکن پس از رحلت آن حضرت، کار رسالت نسل به نسل ادامه پیدا کرد. ایشان به اصحاب فرمایش کرده است، سعادتی برابر با شما، نصیب کسانی خواهد شد که نه هرگز مرا دیده و یا صدایم را نشنیده اند، اما آنها نیز مانند شما بر من بسیار صلوات می فرستند.

مولانا سرکوهی، امتی بودن را گنجینه ای ارزشمند و سرمایه ای بی بدیل دانست و اظهار داشت: از همه جمعیت ساکن روی زمین، تنها دو میلیارد مسلمان به توحید، نبوت و معاد ایمان آورده و در مدح آن حضرت، شعر، نثر، قصیده و غزل می سرایند. در عصر انبیاء پیشین، باریتعالی از موسی علیه السلام و پیروانش را به دیدار دعوت کرد که همگی و در پیشاپیش آنها، موسی علیه السلام برای گفتگو با الله ذوالجلال تعجیل بخرج دادند، اما به امت امروز، توفیق پنج وقت حضور در محضر خالق داده شده است و در عین حال به مسجد نمی روند! از مال و دارایی و امکلاک خود به شدت مراقبت می کنند و نمی دانند که خود نیز نیاز به مراقبت از سوی سرپرستی قادر و توانا دارند.

امام جمعه مسجد جامع مسجد جامع توحید مشهد، الگو قرار دادن چهره های غیر مسلمان را از مصادیق غفلت در میان جوانان عنوان نمود و یادآور شد: الگوی خوب کسی است که به در دنیا و آخرت به ما نفع برساند. کسی که نه برای خوشبختی خود و نزدیکانش، بلکه برای امتی تلاش و کوشش کرده باشد. راحتی جسم را کنار گذاشته و تا آخرین لحظه زندگی را به یاد امت سپری کند. آن زمانی که اهل آسمان با بهترین و بی نظیرترین نشریفات آماده استقبال از ایشان بودند، وصیت نماید که در دل زمین خاکی و نزدیک به پیروانش قرار بگیرد و این الگو و اسوه حسنه در موسم قیامت پیشانی از سجده بر نخواهد داشت تا بخشش باریتعالی را برای همه امت مقدر گرداند.

مولانا سرکوهی خطاب به نماز گزاران تاکید کرد: اگر خود را اهل سنت می خوانیم باید تابع به سنت ها بوده و مطابق با را و روش نبی مکرم عمل کنیم. نماز را تنها در ایام مناسبت ها نخوانیم. عبادت را به لحظه خاص اختصاص ندهیم. متاسفانه برخی از مردم در ماه رمضان و یا در موسم اعزام به حج به نماز قائم می شوند و مدتی بعد از عبادت و فرایض در خانه نیز سستی نشان می دهند. بدترین عمل آن است که کاری را برای ریا انجام دهیم. میلیون ها هزینه کردن بابت کسب تحسین جامعه در نزد الله به اندازه یک ارزن ارزش ندارد. عجیب تر آن که در انجام یک کار خیر عمومی از مردم حساب برده و نگران انتقادات آنها هستیم.

رسول الله به احدی از مردم بدی نکرد و ما هنوز یاد نگرفته ایم که چگونه باید احترام والدین خود را نگه داریم. آن حضرت هرگز دروغ نگفت و تعدادی از ما در زمان فروش یک جنس آن را چنان مرغوب و با کیفیت جلوه می دهیم که خود نیز باورمان می شود. برای نفوذ در باور مخاطبین به جان خود قسم نخوریم. خوشبختی را در پول و ثروت زیاد ندانیم. خوشبخت واقعی کسی است که بتواند پنج وقت نماز را بر جای آورده و از حضور در مسجد غافل نباشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن