اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت موضع گیری کشورهای مسلمان در برابر کشتار اویغورها

آوای سنت :کشورهای اسلامی باید در مقابل ظلم به مسلمانان اویغور، چین را تحت فشار قرار می دادند.

مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به تحریم چند مقام چینی از سوی اتحادیه اروپا پس از گذشت سی سال از ظلم و شکنجه آنان، بار دیگر سکوت و عدم واکنش کشورهای اسلامی را مورد نکوهش قرار دادند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در خاتمه آخرین نمازجمعه سال ( ۲۹ اسفند ۹۹) گفتند: پس از سی سال که مسلمانان چین متلاشی شدند و مساجد و خانواده های‎شان نابود شد اکنون امریکا و اتحادیه اروپا قصد تحریم چین را دارند، کمونیست‌ها بدترین نوع انسان هستند زیرا به خداوند و آخرت اعتقاد ندارند و هنگامی که چنین نگرشی داشته باشند دست به هر کاری می زنند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: کشورهای اسلامی باید در برابر ظلم به مسلمانان اویغور، چین را تحت فشار می گذاشتند؛ مسلمانان در هرجا باشند ما مسئولیت داریم از آنان دفاع کنیم و ان شاء الله خداوند همه مسلمانان را در میانمار و سایر کشورها که تحت شکنجه و ظلم هستند آزاد گرداند.

خلاصه دین در اطاعت از خداوند و ترک معصیت است

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش نخست، پس از تلاوت آیات ۱۸ و ۱۹ سوره حشر خاطرنشان ساختند: خلاصه دین در اطاعت از خداوند و ترک معصیت می باشد، انسان در هر جایگاهی قرار دارد باید خودش قاضی وبازرس اعمال خویش باشد زیرا نسبت به اعمالش آگاه است و هرگز خدا و خودش را نمی تواند فریب دهد چون خداوند علیم و بصیر است و خود انسان نیز ماهیت واقعی خویش را می داند.

مولانا گرگیج ادامه دادند: روز قیامت به عنوان فردا در قرآن تعبیر شده است در حالی‎که از زمان نزول این آیه ۱۴۰۰سال می‌گذرد، دنیا یک روز است و آخرت پس از آن است هرچقدر دنیا طولانی باشد آخرت پیش روی ما است؛ قیامت هر انسانی پس از مرگش فرا می رسد و در هر جایگاه و مکانی باشیم در آخر به سوی الله متعال بازمی گردیم لذا از نافرمانی خدا و معصیت دوری کنیم و از یاد خدا غافل نشویم.

ایشان در پایان خطاب به نمازگزاران توصیه کردند: امروز آخرین نمازجمعه سال برگزار می شود و همچنین آخرین نماز جمعه قرن ۱۳۰۰ است و تا صد سال دیگر هیچ یادی از ما در این کره خاکی نیست؛ لذا توصیه بنده این است که همواره الله متعال را حاضر و ناظر بدانیم و خود را در محضر خدا بنگریم و از معصیت و نافرمانی ایشان اجتناب کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن