اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ضرورت واکنش قاطع تر مسلمانان به هتک حرمت به قرآن

آوای سنت: مدرس حوزه اهل سنت، خواستار واکنش قاطع تر دول مسلمان در مسئله توهین به قرآن شد.

به گزارش آوای سنت، مولوی حافظ عبدالعزیز احراری در گفتگوی حضوری با خبرنگار ما در استان گلستان، سیاست چندگانه دولت سوئد در نگاه به مسئله قرآن سوزی را برآمده از افکار یهود خواند و گفت: آنها از یک طرف برای قرآن سوزی مجوز صادر کرده و به محض احساس خشم از سوی مسلمانان عمل قبیح انجام شده را محکوم می کنند. اخیرا نیز این ادعا را مطرح کرده اند که درخواست مجوزهای دیگری برای اقدام مشابه شده است. به یقین می توان به این باور رسید که اگر کشوری مانند سوئد که خود را دائیه آزادی و حقوق برابر برای همه انسان ها می داند با واکنش دنیای اسلام روبرو نمی شد، اقدام به صدور مجوزهای دیگر را لازم الاجرا می دانست، حال باید دید که اگر پرچم این کشور در یک مملکت مسلمان به آتش کشیده شود، آیا آن دولت این عمل را آزادی بیان و عقیده تعبیر می کرد؟

حافظ احراری با تاکید بر این مطلب که توده دنیای اسلام از همه مذاهب هرگز با مسئله توهین به کتاب مقدس الهی کنار نخواهند آمد، افزود: به تازگی صدها تن از مسلمانان سوئد در حرکتی بسیار زیبا در یکی از میادین اصلی این کشور نسخ قرآن را به دست گرفته و به تلاوت پرداختند که این پویش می تواند در سطح جهانی هم به اجرا در آید. در این راستا صدها نسخه قرآنی نیز به زبانی که در سوئد رایج می باشد، چاپ و تکثیر شده است. ده ها هزار مسلمان در فضای مجازی انزجار خود را نسبت به موضوع ابراز داشته اند. شخصیت های برجسته اسلامی خواستار تحریم دولت سوئد شده اند، پس هر عملی که دشمنان دین خدا و اسلام از خود نشان دهند مسلما واکنش های ملل مسلمان را به همراه خواهد داشت.

محکومیت آتش زدن قرآن و توهین به کتاب مقدس مسلمان از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به خوبی بیانگر ضرورت احترام به عقاید پیروان دین الهی را می رساند، لیکن می طلبد که برخی حکام کشورهای اسلامی بابت پاره ای مسائل سیاسی از کنار مسئله توهین به قرآن براحتی عبور نکنند.

این مدرس حوزه اهل سنت خراسان، اتخاذ راهکارهای مناسب در واکنش به توهین یک فرد افراطی را هشداری به دشمنان اسلام و قرآن دانست و یادآور شد: منظور از واکنش این نیست که دست به اقدام مشابه زده و مقدسات سایر ادیان را لگد مال کنیم، زیرا همه انبیاء برای ما صاحب جایگاه و دارای احترام هستند. قرآن واکنش با خشونت و دشنام را تایید نمی کند، لیکن سران سازمان کنفرانس اسلامی باید بیش از این در عرصه به ایفای نقش بپردازند. قطعا یک توهین دیگر به قرآن در سوئد تبعات جبران ناپذیری را برای دولت آن به همراه خواهد آورد، اما نباید منتظر روزی باشیم که یک افراطی دیگر دست به عمل شنیع مشابه بزند.

حافظ احراری تسریح کرد: هرگونه مکر کفار به حود آنها بازگردانده خواهد شد. یک نسخه از قرآن را آتش زدند و صدها نسخه دیگر نشر گردید تا ثابت شود مسلمان سکوت نخواهد کرد. ده ها از میان جوانان اروپایی با دیدن عظمت قرآن و مساجد اسلامی مسلمان می شوند و این چرخه ادامه خواهد یافت. مخالفت چند عضو اروپایی با قطعنامه محکومیت توهین به قرآن نمی تواند خللی در اراده آهنین دنیای اسلام ایجاد کند.

بخشی از نسلی که در قاره سبز تولد میابند در آینده جزو مسلمانان خواهند بود. به برکت قرآن، بنای مساجد در شهرهای اروپایی وسعت بیشتری خواهند یافت. از زمانی که صهیونیست ها فلسطین را به اشغال در آوردند مسلم بود که حامیان یهود نگاه و درک مثبتی نسبت به قرآن و پیامبر مسلمانان ندارند، لذا از عقیده خود برخواهند گشت تا زمانی که توسط اسلام از میان برچیده شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن