اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ضرورت واکنش کشورهای اسلامی به یک هتک حرمت

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندر خمیر خواستار واکنش کشورهای مسلمان برای صدور مجوز اهانت به قرآن کریم شد.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالجلیل قتالی در گفتگو با خبرنگار ما، هم صدایی کشورهای مسلمان و واکنش قاطع به صدور مجوز قرآن سوزی در مقابل مسجد مسلمانان در سوئد را نمونه روشنی از توهین به مقدسات دنیای اسلام خواند و گفت: پلیس سوئد در موسوم عیدقربان به فردی ملعون مجوز سخنرانی بر علیه قرآن و آتش زدن آن در مکان عمومی را داده و این عمل را نشانه آزادی می داند. هر انسان روشنفکری به خوبی آگاه است که آزادی بیان و توهین به مقدس ترین کتاب خدا، دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستند و دولت سوئد پس از حمایت از این عمل نگین، ملل مسلمان را به آرامش دعوت کرده است.

لیکن پس از انتشار تصاویر قرآن سوزی توسط یکی از دشمنان قرآن و اسلام، قلب مسلمانان جریحه دار شده و دولت های اسلامی باید هر چه سریعتر پاسخ کوبنده ای به آزادی اندیشه مد نظر دولت سوئد بدهند، زیرا صدور مجوز قرآن سوزی به معنای حمایت آن کشور از این عمل وحشیانه می باشد.

شیخ قتالی، یکی از موارد واکنش را تحریم کالاها و تولیدات کارخانجات سوئد توسط کشورهای مسلمان دانست و افزود: آنها می گویند از آزادی اندیشه دفاع کرده اند و اکنون زمان آن است تا قدرت آزادی اندیشه در سرزمین های اسلامی را به چشم ببینند‌ صدور مجوز برای یک فرد قرآن سوز و ادعای تحقیق درباره هویت این فرد توجیهی برای حمایت از عمل نگین است و دولت سوئد باید تاوان جریحه دار کردن احساسات مسلمانان را به شدیدترین وجه ممکن بپردازند. توهین به قرآن، کشیدن کاریکاتور نبی مکرم اسلام با توهین به مسجد الاقصی کارهایی هستند که یهود در آنها سبقه طولانی دارد و هر بار به یک بهانه ای جسارت بر علیه مقدسات مسلمانان جسارت می کند.

امام جمعه اهل سنت بندر خمیر تاکید نمود: حمایت از اقدامات موهن اینچنینی، دشمنی دولت سوئد با دنیای اسلام را می رساند و حکام مسلمان نباید نسبت با این قبیل مسائل مدارا کنند‌. امروز کام مسلمانان در بزرگترین عید بندگی تلخ شده است و نمی‌توان در برابر اهانت به قرآن سکوت کرد. روح بزرگ نبی مکرم اسلام به خاطر این رفتار شیطانی مکدر شده است. خاطر اصحاب بزرگوار، امامان و اولیاء الله سراسر درد و اندوه می باشد، پس اگر سکوت اختیار کرده و بی تفاوت باشیم در حقیقت به دشمن اجازه می دهیم تا در آینده به رفتارهای مشابه دست بزند. اگر قرآن نبود، انسانیت وجود نداشت. اگر قرآن نبود، انبیاء برگزیده نمی شدند. اگر قرآن نبود بشر به هدایت نمی رسید و جهالت از بین نمی رفت.

شیخ قتالی از قرآن کریم به عنوان تنها منبع اصلی نجات از گمراهی یاد کرد و اظهار داشت: مورخین، مفسرین و دانشممدان مسلمان در باب تفسیر کلام الهی و ضرورت نزول آن کتاب های متعددی را به رشته تحریر درآورده و به تبیین اهمیت معاد پرداخته اند. در این حال یک شخص اعفال شده در انظار و مقابل مسجد مسلمانان ظاهر شده و نقشه یهود را به نمایش می گذارد. این عمل مصداق کفر است و خداوند به کافران تا حدی مهلت می دهد تا به خود بیایند.
یهود باید بداند که با توهین به مقدسات مسلمانان اتحاد میان امت اسلامی را بیشتر می کند. موسم حج تمتع امسال یکی از بهترین جلوه های اتحاد برای تعبد در برابر بزرگی الله متعال بود. به حول قوه الهی اتحاد و مبدت میان کشورهای اسلامی قوت پیدا کرده است و تا مادامی که اتحاد به معنای واقعی وجود داشته باشد، از هر رویداد مهمی می توان برای اشاعه دین مبین الهی بهره گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن