اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

عاقبت انسانهای بدکار سرافکندگی است

آوای سنت: استاد حوزه علمیه احمدیه مزارشیخ الاسلام احمد جام، روسیاهی ابدی را شامل حال انسان های ظالم و بدکردار برشمرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی هاشم وحیدیان در سخنرانی هفتگی مسجد مزار شیخ جام، حادث شدن قیامت را صحنه وحشت برای همه فرزندان حضرت آدم علیه السلام از عوام و خواص و جمله انبیای مکرم خواند و با استناد به آیه شریف قرآن کریم، خالق آفریننده را تنها قاضی دادگاه عدل الهی دانست وگفت: خوشبختی ابدی شامل حال کسانی است که نامه اعمال شان را با دست راست خود دریافت کرده و فرشتگان از بهشتی شدن آنها به مردم خبر می دهند. اما کسانی نیز هستند که کارنامه عمل را با دست چپ گرفته و ماموران امر الهی اعلام می کنند که این گروه برای همیشه به گروه بدبخت شدگان می پیوندند!

مولوی وحیدیان با اشاره به این مطلب که نور ایمان ضامن عبور اهل بهشت از پل صراط خواهد شد، افزود: اعمال به طبقات متفاوت تقسیم می شوند و هر عملی که از انسان سر بزند، جزای آن را در روز قیامت می بیند. در قیامت سیمای شخص مشخص می کند که وی از چه گروهی است. چنانکه در دنیا نیز اگر فردی به دلیل ارتکاب به یک جرم سنگین به چنگال عدالت سپرده شود، جامعه آن فرد را روسیاه می خواند!

جزئیات حالات شخص در لحظه موت مشخص می کند که او چگونه با فرشته مرگ مواجه شده است. اهل ایمان دنیا را با سختی و مشقات زیاد پشت سر می گذارند، اما پس از مرگ به آسودگی و کمال می رسند و به امید استجابت وعده های باریتعالی به انتظار قیامت می مانند.

استاد حوزه علمیه احمدیه مزارشیخ الاسلام احمد جام، روسیاهی ابدی را شامل حال انسان های ظالم و بدکردار برشمرد و متذکر گردید: مسلمین در قیامت با سیمای نورانی برانگیخته می شوند. این گروه پیروان واقعی رسول خدا هستند و آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم، آنها را از چهره های نورانی شان خواهد شناخت. پس جهنم، اهل بهشت را به خود نمی پذیرد، زیرا اگر شخص بهشتی به درون جهنم انداخته شود، آتش آن قدرت سوزاندن بدنش را نخواهد داشت. از زمان پیدایش بشر در روی زمین، درصد زیادی از انسان ها بی اعتقاد به معاد از دنیا رفته اند و قیامت برای آنها از لحظه مرگ شروع شده است.

مولوی وحیدیان خاطر نشان کرد: ارتکاب به عمل اشتباه برای همه ممکن می باشد. انسان بد ذات از اعمال بدش درس عبرت نگرفته و بر عمل شیطانی اصرار می ورزد. مطالعه حالات صحنه های قیامت، بهترین درس برای ترس از عذاب الله متعال است. ترس از این که نامه عمل از سمت چپ برسد. اهل ایمان برای اشتباهات شان توبه می کنند. درخلوت با خود فکر کرده و برای عمل اشتباه شرمسار می شوند.

قیامت را ساده فرض نکنیم. در آن روز حتی انبیاء هم به احوال خود می اندیشند. شرمساری روز حساب را با استغفار طلبی در این دنیا معاوضه کنیم. خداوند ارحم الراحمین است و اگر استغفار برای دوری از ناپسندها و جبران اشتباهات گذشته باشد، گناهان بخشیده خواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن