اهل سنت ایرانعمومی

عالم اهل سنت خراسان‌شمالی: امام حسین برای دفاع از راه پیامبر جنگید و به شهادت رسید

آوای سنت : مدیر مدرسه علمیه هدایتی کلاته ابریشم شهرستان رازوجرگلان گفت: در جریان کربلا، اهل سنت ، یزید و یزیدیان را ناحق و مردود و جریان حضرت امام حسین را حق دانسته که برای دفاع از راه رسول الله (ص) جنگیده و به شهادت رسیده است.

خالمحمد آخوند سرفراز، مدیر مدرسه علمیه هدایتی کلاته ابریشم شهرستان رازوجرگلان در گفت‌وگویی  اظهار کرد: در مناقب و بزرگی حضرت امام حسین همین بس که بزرگان اهل سنت ما روایت‌های زیادی در این خصوص دارند.

وی گفت: زمخشری صاحب تفسیر معروفکشاف، در کتاب ربیع الابرار نقل می‌کند؛ حضرت فاطمه با فرزندانش حسن و حسین خدمت رسول خدا(ص) رسیده و فرمودند یا رسول الله! هدیه ای به اینها بدهید، پیامبر نیز امام حسن را بغل نموده و بوسید و روی پای راست خود قرار داد و فرمود، به این فرزندم، اخلاق و هیبت خود را هدیه می دهم و امام حسین را نیز بغل نموده و بوسید و بر روی پای چپ خود گذاشت و فرمود، شجاعت و جود خود را نیز به او بخشیدم.

مدیر مدرسه علمیه هدایتی کلاته ابریشم شهرستان رازوجرگلان افزود: نداشتن مراسمات سینه زنی و مرسوم نبودن دیگر مراسماتی که برادران شیعه در ماه محرم دارند و اهل سنت ندارند، دلیلی بر عدم ارادت این قشر از جامعه به نواده رسول الله نمی شود.

وی ادامه داد: عده‌ای را که از خانواده رسول‌الله (ص) در جریان کربلا به‌دست یزید و یزیدیان به شهادت رسیده‌اند، یکی از ظلم‌های بزرگ یزیدیان و کوردلان در مقابل اهل‌بیت پیامبر (ص) می‌دانیم و یزید و یزیدیان را ناحق و مردود و جریان حضرت امام حسین را حق دانسته که برای دفاع از راه رسول الله جنگیده و به شهادت رسیده است.

آخوند سرفراز بیان داشت: اهل سنت جریان کربلا و به شهادت رسیدن حضرت امام حسین را یک حقیقت می دانند و ترکمن های خراسان شمالی به خصوص رازو جرگلان با دادن نذریات اردات خودشان را به اهل بیت پیامبر نشان می دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن