اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

عدالت محور مطالبه جامعه اهل سنت

تاملی بر سخنان اخیر امام جمعه فراغی

آوای سنت : در هفته اخیر، انتشار اظهارات امین آخوند صفری امام جمعه شهر فراغی(در شهرستان کلاله) در فضای مجازی بار دیگر مطالبات اهل سنت را به سر خط یادداشت های فعالان اهل سنت در گلستان منتقل کرد.

بر اساس فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی آخوند صفری،در مراسم متمرکز افتتاح طرح های هفته دولت در شهرستان کلاله، با گلایه از برخی از عزل و نصب های اخیر در حوزه انتخابیه شرق گلستان بر استفاده بهینه از ظرفیت های فکری و انسانی اهل سنت در مدیریت های منطقه ای و استانی تاکید کرد.

این عالم اهل سنت در سخنان خود با اشاره به توصیه دین مقدس اسلام بر برقراری عدالت در جامعه، عزل مدیران اهل سنت در حوزه انتخابیه شرق گلستان و جایگزینی آنها با مدیران یک قومیت خاص را مصداق عینی بی عدالتی وصف کرد.مخاطب بخش عمده سخنان آخوند صفری در این سخنان ،دکتر آریانپور نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بود.

یکی از مطالبات مشترک جامعه اهل سنت در مناطق مختلف، استفاده از ظرفیت های فکری و مدیریتی نیروهای شایسته ما در مناصب مختلف منطقه ای و ملی بوده است.به بیانی ساده تر این مطالبه، در غالب موارد شاه بیت مباحث و سخنرانی های علما و فعالان اهل سنت است.

بنظر می رسد فعالان اهل سنت استفاده از نیروهای اهل سنت در مناصب مختلف را یکی از نمودهای برقراری عدالت در جامعه ارزیابی می کنند.بر اساس همین نگرش صحیح ، امام جمعه شهر فراغی عزل غیر موجه مدیران اهل سنت را نمود بارز بی عدالتی در جامعه قلمداد کرده است.

نگاهی منصفانه یه دو دهه اخیر نمایانگر این واقعیت است که در بیست سال گذشته تغییرات محسوسی در استفاده از توان مدیریتی اهل سنت در بخش های مختلف کشور ایجاد شده است.در این زمینه بسیاری از تابوهای خود ساخته شکسته شده و آثار و برکات مثبت حضور فعال اهل سنت در بدنه مدیریتی کشور به عینه مشاهده شده است.

انتظار اهل سنت ساکن کشور این است که اکنون و در شرایطی که نظام به مرحله و گام دوم حیات سیاسی خود وارد شده است ،استفاده از همه توان فکری جامعه بر اساس ملاک شایستگی و توانایی سرلوحه برنامه ریزی های کلان کشور قرار گیرد.

امین آخوند صفری در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های هفته دولت در کلاله تاکید کرده است که اهل سنت علاقمند به خدمت به کشور بوده و توفیق و کامیابی مسئولان و مدیران در سطح کلان آرزوی ماست.

این عالم اهل سنت در یک مصاحبه با یکی از کانال های تلگرامی منطقه با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه ،دقت مسئولان و نمایندگان مجلس در زمینه حساسیت های منطقه ای و ملی را یک ضرورت حیاتی قلمداد کرده است.آخوند صفری تصریح کرده است که در طول تاریخ شیعه و سنی از تفرقه و اختلاف لطمه دیده اند و اتحاد باعث رشد و تعالی جامعه می گردد.

در نهایت توصیه ما به مسئولان در سطوح مختلف استانی و ملی این است که با درک شرایط حساس کشور، تصمیم سازیهای خود را بر محور تحکیم همگرایی و انسجام ملی قرار دهند.

باید به یاد داشته باشیم که دشمنان این سرزمین، با تکیه بر محورهای مختلف، در صدد تقویت واگرایی در بین ما هستند. اهل سنت و مطالبات این بخش از جامعه یکی از محورهای فعالیت تبلیغی دولت های بیگانه در رابطه با کشورماست.بنابراین باید با هوشیاری و رعایت انصاف و عدالت از تقویت احساسات نامناسب در این بخش از جامعه جلوگیری نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن